Omgång 49: Frölunda HC - HV71

Så två pass gör en hel säsong? Negativ kritik när så är befogat. Positiv kritik när så är befogat.

Totalt inkompetent bildproducent! Visar FHC byte istället för när Sandström åker ut och ska lägga bort pucken, vilket kan leda till friläge och öppet mål eller vad som helst! Hur fan tänker dom!?

han har vart dålig under stora delar av säsongen men han börjar komma igång de gillar vi

Oj vad jag gillar det jag ser av sandström

Stenlund offensiv utvisning.

Men HELVETE också

Mursak igen. Är det så svårt att markera motståndarnas bästa spelare? Så otroligt svårt att förstå detta.

Skitmål på en miss. Inte lätt när han var på rätt ställe.

hv kan inte spela försvarsspel, offensivt är man bra men försvarsspelet är under all kritik.

Sjukt bra period av hv. Insläppta målen är på grund av dåligt försvarsspel, tillfälligheter och mursak skicklighet. Punkt markera den jäveln.

Rolig match, HVs försvarsspel mindre bra. Ullström gör sin bästa period för säsongen.

Oväntat bra period av HV. Men det är vissa delar av spelet som fortfarande fungerar otroligt bristfälligt i HV och man ser att de blir väldigt ängsliga i egen zon. Sen måste man ju göra något åt Mursak. Otroligt svagt att inte markera ett sånt hot bättre.

Vad är det med Thörnberg? Totalt osynlig!
Skitmål det sista efter att pucken styrdes in i banan av Zanetti! Sjukt turligt att den studsar rakt i händerna på Mursak som är klinisk i sina avslut!

Ja han gick att värva och vad värvar HV :question:
Jo Styrman :imp:

Nej, det gör det inte men så usel som ni vill få det till har han inte varit. Oerhört viktigt med egna spelare som faktiskt bryr sig. Hur kan figren (som har varit fullständigt värdelös) ha klarat sig undan kritik? Är det för att han är cool på twitter? Eller att han äter kinder ägg inför matcherna? Tycker att legosoldaterna utan hjärta generellt ska bedömas hårdare än riktiga HV spelare.

Vilka är ”ni”?
Och en ren prestation om du missat kritiken mot Figren.

Thörnberg spelar med Sundh och Wärn. Vet inte vad man kan begära av honom i den omgivningen. Byt plats på Teden och Sundh så får samtliga inblandade lite fart på grejerna.

Till exempel Figren som inte funkat nånstans förutom bredvid Sundh och Bengtsson.

Blir ju næstan provocerad nær man ser hur enkelt det går før frølunda, Zanetti missar att stoppa med skridskon, Mursak helt sopren.

Istællet før 2-1 har vi nu 2-2.

Till gengæld finns det mycket bra statistik som talar før oss efter att vi gør førsta målet.

Med dom har Thörnberg inte spelat med länge och med det han visat upp kanske han ska vara där!
Tycker han varit osynlig mer eller mindre hela säsongen. Inte den gamla Thörna som man är van vid.
Att han inte öser in mål har jag respekt för men han spelar ju inte ens fysiskt längre och fullföljer!

Har man ett C på bröstet så tycker jag att man ska gå i bräschen på något vis på isen! Nu är han osynlig!

Hoppas vi får se Rönnberg besvikna ansikte mer gånger idag… Njutbart när hv gör mål å se Rönnberg i princip börja gråta.