Omgång 49: HV71 - IK Oskarshamn

[size=150]HV71 - IK Oskarshamn[/size]

Oskarshamn är nästa motståndare i SHL för HV71.
Ett HV som kommer från en skön seger mot FBK, och har vi
några topp 6 ambitioner så är det nog seger som räknas
mot IKO också.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Upp till bevis idag. Ställer man bara ut skridskorna o underskattar motståndet? Eller går man för tre poäng?
Går man för tre poäng så tar man tre poäng.
Oerhört viktig match.
En sån här match får man ej förlora om man ska vara topp 6.

Jag är nog mer orolig för att flera spelare tänker ”måste måste” / ”inte missa” osv. Tycker mig se mycket mentala låsningar när vi ”måste”

Hjärnkriget ska Hv vinna, inget snack om saken. OIK som är klara för negativt kval har inget att sätta emot. Ett snabbt mål bäddar för ny storvinst. Spelet 5-5 kan inte bli sämre än tidigare match och OIK är långt ifrån FBKs. Enda misstaget HV kan göra är underskattning och det får inte hända.

Att vårt 5v5 helt plötsligt pluttrar stör mig mer än de första 40 omgångarnas usla PP. Jag tar ett överlägset 5v5 och BP istället för 50% PP varje dag i veckan, alla veckor på året.

Men varför kan vi inte ha bägge?

Smålands näst bästa lag måste man vinna emot, där håller jag med. “Staket-pinnar” idag och jag tror vi har chans på en topp 6 placering, men då kan man inte plattmatcha.

Är livrädd för den här matchen. IOK har inget annat att spela för än att sabba att HV går direkt till slutspel. HV å andra sidan har ju inte riktigt klivit fram när de gäller de senaste säsongerna.

Vinn HV. Bara vinn. Vi har inte råd att tappa poäng ikväll.

Underskattar vi Oskarshamn stjæl dom poæng busenkelt.

Idag ska alla bara ut før att kæmpa och krossa dom.

Vi borde vinna med 9-0, men kan lika gærna bli 2-1 efter straffar…

Både zion o karl påhlsson med i truppen idag.
Fick vi nån mer skada förra matchen?
Eller varför är båda med?

Holmström och Camara fortfarande petad?

Camara fick kicken

hv71.se/article/vcljak7eq-3 … ony-camara

Camara såg man inte komma då han nyligen fick förlängt med 2år.
Men Hult o Co vet vad de gör och vad man läst så är det helt emot det Hv71 står för.
Tråkigt bara att det sker nu vid denna tid då fönstret är stängt och skador kommer alltid.

Denna match ska vi vinna med bred marginal och det tror jag kommer hända.
5-1 kommer det bli så ni som vill spela gör det!

Krav på 3p ikväll men minsta underskattning ikväll så kommer det gå åt helvete!
Oskarshamn senaste matcher mot Luleå, Dif, FBk, Saik och Öhk har alla varit jämna med enbart uddamålsförluster. 4 av 5 gick till och med till OT/Straffar. Jag hoppas verkligen HV är väl förberedda ikväll och inställningen är på 100.

Sören Persson dömer ikväll…

:cry:

Bring it on! :smiling_imp: Han ær ju lika usel som alla andra domare.

Hoppas man kan klara 3p ikväll, trots flera skadade och turbulensen som spelat ut sig under dagen. Hoppas man kan spräcka nollan tidigt och att spelet 5v5 börjar fungera igen.

Lauridsen som varit så säker tidigare…

Men förra matchen gjorde han många misstag och nu var det nära han bjöd på ett mål…

Riktigt dålig start av HV…kom igen nu

Utvisning i offensiv zon. Sluta sa jag!

Var det Sörens beslut? Nej det va ingen utvisning.