Omgång 49: HV71 - Leksands IF

detta vänder vi

stäng ligan det ända som kan rädda oss från allsvenskan fy fan vad dåliga hv är iår

Någon som kan se Hv71 träningar?

Är det någon fart på dem och finns det något kampmoment eller är det bara allmänhetens åkning och sådär lagom mysigt!
En kaffe på det och sen hem till familjen.

Vart i helvete är vinnarskallarna Hult???

Jag gillar tanken. Men hur?

Såg första 10 sen stängde jag av för husfridens skull.
Stackars Lillis som står mitt i raset.

Världens bästa jobb är nog att vara spelare i Hv just nu; Inga krav öht, hög lön och tidig semester.

Njae. De ska ju spela minst fyra matcher till…

Efter denna match så kommer HVs snitt vara under 1 poäng per match. Vilket praktfiasko…

Tack truppen för presenten ni ger klubben i femtioårspresent. Ni borde fan lämna tillbaka alla era löner för ni vill ju inte ens vinna.

Är så sjukt jävla besviken på detta lag iår. Ingen absolut ingen vill ju spela hockey.

Trots det så är det ändå klubben i mitt hjärta.

Det är så man gör mål i dagens hockey!
Men gör så då för fan! Prata o analysera är Hv jävligt bra på!
Men att ta ord till handling verkar vara helt omöjligt!

Lilliseffekten.

Måste ha blivit nån kollektiv härdsmälta under landslagsuppehållet. För varenda beslut som tagits från då fram till nu kan ifrågasättas.

Edit. Ja, alla beslut kan ju ifrågasättas sett till hela Hultsejouren. Men det är fan helt otroligt hur man kan punktera ett lag så till den grad som Lillis och Hult gjort sedan uppehållet.

Leksingarna tycker tom att det spelar ganska dåligt. Ändå leder de med 0-2.
Är det ingen i truppen som kan ryta till? Bänka nån!? Gör nåt för helvete!

[size=200]RING MARKUS SVENSSON[/size]

Trott hela säsongen att det är träningarna det är fel på, inte noggranna med detaljer osv. Därför spelare är bra när de kommer men blir dåliga som alla andra efter ett tag.
Men jag vet inte, inte sett träningarna men som man tränar spelar man fick man alltid inpräntat i sin egna sportkarriär (halvt korpnivå)

Min teori. Lite taskigt underbyggd kanske…

Hade det handlat om att vända på stenar och analysera så hade HV legat 1a

Tycker det är väldigt märkligt detta. Ju mer vi har att spela för desto sämre går det. 9E raka förlusten är på väg och spelet ser ut som en bajshög. Att spela sig i form inför stundande kval hade ju inte varit fel. Blir riktigt orolig, nu har skitspelet smittat av sig till målvakterna också. Då spelar det ingen roll vilka motståndarna är.

Nu man önskar att vi spelade i khl och någon oligark ägde laget och bara struntade i betala ut löner resten av säsongen.

Skämtar nån med oss?

Det är alltså såhär det ser ut när Hv spelar med kniven mot strupen?
När man ska vara desperata och bara köra.

Jag har totalt sett 2 tacklingar, båda från backar.
Ingen forward har tryckt upp en leksing i offensiva kortplanket.
Man har inte ens försökt, utan vikt undan. Som vanligt.

Man har skapat totalt 2 heta målchanser under ett och samma pp i andra.

Man har lyckats dra på sig ett lagstraff med för många spelare på isen.

Kapten har inte visat sig efter utvisningen i första.

Målis fortsätter att imponera i darr.

Lycka till HV! Det blir nog bra det här. :unamused:

Allt blir nog bättre i Allsvenskan… :unamused:

Kollar inte på matchen men känns tyvärr rätt logiskt. Hults legoknektars karaktär visar sig rätt tydligt nu. Allteftersom Hult har raserat kärnan och hjärtat i laget och låtit legoknektar typ Fröberg att ta över de ledande rollerna så har vi tappat allt vad karaktär heter. Kolla våra förstacentrar de senaste åren Ljungh och Fröberg- båda har INNAN de ens debuterat för HV proklamerat att de ska till KHL. Jag tror att det är naivt att tro att de är beredda att offra allt i den situationen klubben är i nu, mer sannolikt är att de redan har klart med ny klubb. Klart det är trist att vara med och spela ut en klubb men cashen rullar in och hey det är glömt om nån månad. Hult har dessutom byggt mycket på NHL lån som egentligen bara spelar för Siv själva (eller snarare spelar så som deras NHL lag vill att de ska göra). Kretsloppet i klubben är sedan länge dött, tänk när en opolerad Jämtin kom, då fick han lära sig vad det innebar att representera HV. Efter ex säsonger var han en av dem som lärde de nya vad det innebär att spela i HV. Hults skuld till detta sorgliga debakel går inte att klä i ord.

Jag saknar Thörnberg Sundh och Bengtsson, de hade aldrig accepterat detta