Omgång 49: HV71 - Örebro HK

HV71 vs Örebro HK


image image

Konsten att inte bry sig.
Vad är hemligheten bakom de som inte bryr sig? De som slötittar på sport för “underhållningen”. De måste vara dumma i huvudet eller hålla på lökars. Hur kan man inte lida? Hur funkar synapser och kopplingar i deras antagligen defekta hjärnor och var kan jag köpa en sådan?

För även om jag inte ens kan uppbringa det minsta lilla intresse för kvällens match, eller denna ingress, så nog bryr jag mig. Nog kommer jag grina illa, mentalt och fysiskt när jag ser förlustsiffrorna. Igen. Svart på vitt. För jag lurar ingen, inte ens mig själv, trots svag lugg och klent minne. Jag är torsk på detta lag. Jag kommer följa det ned i djupet.

Så, sug ihop, ta i, vinn. Repetera. Det är allt jag kräver.

Oskar orerar

FORZA HV71!!

13 gillningar

Vill inte vara den som är den, men visst är det Örebro HK vi möter?

4 gillningar

Var fan är AJ?

11 gillningar

Vi får hoppas att det är fotbollslaget SK, då finns det kanske en liiiiiiten chans på tre poäng. Åtminstone om det är hockey som ska spelas.

3 gillningar

Spelar ingen roll om vi möter örebro hockey eller bandy. Lika oviktiga poäng på spel.
Det är 4 matcher denna säsong vi måste vinna. Det är inte mot örebro.

4 gillningar

Håller med, men vinner hellre åtta matcher än fyra matcher. Tror inte det är helt oviktigt att vara ett vinnande lag när man går in i ett kval.

2 gillningar

Går väl dit ikväll och hoppas på se ett lag vars fisring inte spricker för att man släppt in ett mål.

Vi börjar där tycker jag!

Vi mötte väl Linköping innebandy senast så bara fortsätta i samma bana?

6 gillningar

Ha. Så mycket bryr jag mig om Örebro :wink:

men tack!

2 gillningar

Viktigt med 3 pinnar nu så laget lyfter inför kvalet. Ju mer vi vinner ju starkare blir vi.

Stämmer det att Dichow saknades på träningen idag? Iså fall är det Ortio som vaktar buren.

Växjö vipers på torsdag, Malmö FF på tisdag :slight_smile:

1 gillning

Diabolics matchtrådar håller fortsatt hög nivå. Trots, enligt matchtrådsskaparen, bristande engagemang.

Annars. Vilken försäsongskänsla man har inför ikväll.

7 gillningar

Jag kan som sagt inte bry mig mindre om de kvarvarande matcherna i grundserien. Men jäklar vad jag ser fram emot ångesten i kvalspelet.

Är det normalt?

2 gillningar

Är väl inte en match man längtar till jättemycket ikväll men när man väl är på plats i Garden så tänder man ändå till. Emot min egna vilja så får jag erkänna att slutspelschansen nu är borta.

Får se om det är några förändringar i spelet efter den ofrivilliges samtal med vissa utvalda spelare eller att det släpper nu när slutspelschansen är borta helt och hållet.

Hoppas inte samtalen bara var med spelare som inte är med idag, typ Strålman, Seppelä, AP20 och Tedenby.

Nu är ju tydligen allt frid och fröjd i laget och en jättebra stämning i truppen trots tabelläget. De utvalda spelarna verkar nöjda med det mesta gällande coacherna och även sportchefen som signat dem.

Vill absolut inte göra några förändringar utan köra på exakt som hittills är det som gäller. Kommer att vända, det måste det göra och det enda som gäller. Förstår inte varför känslan är att man väljer den lätta vägen återigen och inte den svårare, rätta vägen.

Endast lite detaljer i spelet som den ofrivillige lyckats få fram vid sina utförliga samtal och som de tydligen inte vågat framföra till coacherna antagligen. Skulle det vända nu efter att de äntligen fått någon som de vågat framföra förslagen till så var det synd att den ofrivilliga inte kom på denna briljanta idé tidigare.

Då hade vi blivit luriga i ett slutspel. Är analysen som görs efter säsongen klar i och med detta konstaterande? Skulle haft samtalen tidigare helt enkelt. Var inte svårare än så.

Men, men bättre sent än aldrig och allting som gör att SHL spelas i HG även nästa säsong är välkommet.

Åtta raka segrar incoming tro?

Är detta vad jag tror att det är? Simon Önerud tillbaka som kapten?

1 gillning

På allmän begäran (av mig) så kommer ett idolkort.

6 gillningar

Allt snack om tränare och inget händer? Kom igen dååååå!

Om vi går bom i kvalet och ramlar ner i as så bär jag ändå med mig ett ljust och fint minne från sässen. Det minnet är när jag fick träffa massa trevliga forumkamrater i örebro och vi vann en bortamatch så ikväll väljer jag glädjen…

3 gillningar

Om du är glad med 0-5 inför 3:e perioden är jag imponerad :joy:

Känner tyvärr ingenting inför matchen.
Dock inte kollat de två sista
Orkar nog peta upp periskopet på lördag.
För att smyga in i matcherna igen.
:joy: