Omgång 49: Leksand IF - HV71

HV71 vs Leksands IF


imageimage

Berg-o-dalbana. Livet är just nu en berg-o-dalbana och vi har ett åkband som sträcker sig fram till den sjunde mars. Hoppas vi. För där vill vi kliva av tåget, andas, sätta oss ner på en bänk och bara vänta ut illamåendet. Vi vill inte åka denna “attraktion” igen. Någonsin.

Vi har precis klarat av en magkittlande dödsbacke i form av Rögle och är just nu är vi på väg upp mot toppen inför nästa, kanske ännu läskigare backe, Leksand. Hur vi kommer må efter den vet vi inte, men det kommer vara ordentligt obehagligt innan det blir bättre. Om det blir bättre. Och även om det blir bättre vet vi ju sedan vi stod i kön och tittade, innan vi tog plats i tåget, att där någonstans mot slutet finns den riktiga utmaningen för maginnehållet, Brynäs…

Men nu går vi händelserna i förväg. Kvällens delsträcka på banan är nog för att få huvudet att snurra. Charles är positiv, delvis för att Leksand senast var mer av en barn-attraktion. Det kommer de inte bli ikväll, ty i vårt tillstånd så räcker det med ett “killekill-gupp” på Sandserydsvägen för att en olycka skall ske.

Så blunda och håll hårt i sätet, för nu blir det åka av.

Berglund begrundar

FORZA HV71!!

12 gillningar

Vi får väl hoppas att Brynäs löst biljetter till “fritt fall”

7 gillningar

Vinner vi och brynäs torskar idag kan vi avgöra allt på fredag. Då står vi på 63 och brynäs 58. Då kan en poäng räcka eftersom det leder till 64 mot 60. Då behöver brynäs vinna båda med minst en tre poäng och HV förlora båda. Denna matchen är med andra ord SJUKT viktig även om man tror att lördagens match är viktigare. Nu hejar vi också på Örebro…

Spännande del av säsongen där man sitter och håller tummarna för Örebro, lika mycket som HV71. Jag tror 3 p är svårt borta mot LIF, men även en poäng är väldigt hjälpsamt med tanke på att vi har 10 plusmål på Brynäs. I tisdags var det nästan eufori kl 21:20, nu är det en förväntansfull spänning. Vid 3 p + mot Brynäs ikväll lättar bördan enormt. Vid - 3 p blir det ångest igen. Hur svårt kan det vara för Brynäs att förlora resterande matcher? :smile:

Värsta som kan hända är att vi tar 0 och Brynäs tar 3. Men den risken ser jag som liten. Allt annat än detta kan nog vara en vinst kan jag tycka. All press är på Brynäs just nu

1 gillning

Örebro har heller inga riktigt givna vinster i kommande matcher, möjligen Luleå och Brynäs ikväll. Detta kan väl egentligen betraktas som en liten “måstematch” för dem med nu när det är tight i toppen av tabellen med. 4p till åttondeplats.

Nu när Malmö tuffar på rätt bra måste det kännas för Brynäs att det flåsas i nacken, två förluster och två vinster för Malmö så är de nästan ikapp. Det måste väl göra något för psyket. För ett bottenlag kan vi ju hoppas på att det inte är direkt motiverande i alla fall.

Det måste bli vinst för oss ikväll, förlust för Brynäs ikväll och vinst för oss på lördag. Min kropp klarar inte mycket mer av det här.

1 gillning

Sanny ger sin syn på ovan diskussioner:

1 gillning

Bara inte Elvenes avgör matchen. Det skulle kännas brutalt tungt.

2 gillningar

Tror både HV och Brynäs förlorar idag. Det avgörs på lördag känns det som laget som vinner där slipper kvalet.

Han kanske avgör med en indianare?

Oavsett om Brynäs förlorar så är det toppen för HV. Nästan viktigare att Brynäs förlorar än att HV vinner

Jag har en go känsla för tillfället.
HV71 hittar sätt att vinna och all press på Brynäs.
Knappast en nackdel denna säsong och i detta läge att lira borta. HV71 kan slå sarg ut, fokusera på defensiven och hugga när lägen dyker upp.
Inte alls övertygad om att det är till Brynäs fördel att lira hemma mot Örebro och HV71.

2 gillningar

Ledsen om jag jinxar nu, men tänk om vi vinner ikväll, och på lördag…Den där lördags-ölen hade ju smakat RIKTIGT J¤%¤A gött! om man redan då visste att Hv71 var klara för SHL nästa säsong.

Det sjuka nu är ju att Linköping har 6p mer, rent teoretiskt är det 2vinster för oss, 2 förluster för dom så är vi ifatt dom också.

Gärna nya leenden runt 21.15

4 gillningar

Det jag känner är positivt är att laget fått två, lite oväntade förstärkningar i form av Sam och Nättinen. För det känns verkligen som att dom har steppat upp flera nivåer och är ett hot framåt vi aldrig haft denna säsongen. Kan vara riktigt viktigt nu när det ska avgöras. Dom höjer verkligen lagets lägstanivån! Kan inte annat än hoppas.

4 gillningar

Själv missar man denna matchen ikväll. Känns tungt. Ännu mer nervöst när man inte kan se. Fyfan. Snälla. Hv. Vinn!!!

Diabolics dina match trådar är fantastiska.

5 gillningar

Tillbringar större delen av tiden matchen spelas på på innebandyträning. På ett sätt skönt att inte följa de 40minuterna slaviskt som man brukar, men kommer titta till mobilen varje gång jag sitter på bänken.

Jag är försiktigt optimistisk.

Tog precis en atarax. Hoppas den lugnar ner mig lite…

1 gillning

Rätt klen skit, kände inget när jag tog dom för sömnen. Iktorivil däremot, det är grejer det!

Rekommenderar absolut inte att ta benso dock, då får man nog söka professionell hjälp. :joy: