Omgång 49: MODO - HV71

Han är viktigt enbart för att vi inte har fler än 7 backar, men förhoppningsvis så är alla friska så att han får sitta på bänken. Jag tycker iofs inte att Fernholm har spelat så mycket bättre men han är ändå mer stabil

En riktigt viktig seger. Inte bara för att vi nu har bättre häng på både Färjestad och SAIK utan även för att vi håller Luleå på ett säkert avstånd. Skulle HV71 ha förlorat idag så hade Luleå endast varit 2 poäng bakom oss.
Tycker att HV71 gör en riktigt stabil bortamatch. Spelar helt okej bakåt och är riktigt effektiva framåt. Tycker att Krog-kedjan fortsätter att spinna på samma kula som de började på förra matchen. Skapade massvis med chanser och fick även göra lite poäng. Tycker dock fortfarande att Davidsson bör få chansen i PP tillsammans med Krog och Rakhshani. Alla kedjor gjorde verkligen jobbet idag vilket är underbart att se. Får gåshud varje gång Fasth trycker till i skridskoåkningen och bara flyger fram.
Även på backsidan så såg det riktigt stabilt ut. Tycker att M.Karlsson utmärker sig lite extra. Väldigt säker i det defensiva och bidrar även framåt. Gunnar var riktigt bra idag.
Njeh jag är riktigt nöjd, enda negativa idag var Bengtssons skada.

Riktigt starkt att hålla undan mot MODO i deras hemmaborg

Fasths tackling på torp som leder till Petraseks mål är fan det vackraste jag sett på länge.

Härlig seger och en väldigt viktig sådan som gör att vi fortfarande har häng på absoluta toppen. Tyckte HV bjöd på väldigt underhållande hockey och hade bra fart i allt de gjorde, tappade dock lite i 3:e perioden.
Rakhshani var på spelhumör idag, Davidsson var överallt på isen idag oxå och Fasth kunde gjort Hat-trick om han hade satt sina lägen i matchen, och Gunner gjorde det bra i kassen.
Sekvensen som jag gillade mest var nog när HV hade PP och Rakhshani slänger in pucken lite oväntat på Starkbaum medans Krog driver på kassen och sveper in returen…där kan man snacka om typiskt transatlantiskt mål.
Men även om vi gör mål i PP känns det som vårt PP inte funkar speciellt bra även om vi förbättrat lite på det, kanske skulle testa något radikalt för att få igång det.
Men gött med vinst på bortaplan.

Efter smällen på Bengtsson var det som att hela laget blev taggade till tusen och HV spelar ju som bäst när man är tjuriga och det är “gökboet” 1-1 blev till 4-1 på bara några minuter :slight_smile:

Nåja, Bengtsson är en bra spelare, men givitvis inte en lika viktig pusselbit som Fasth Krog eller Wesslan, den som påstår ngt annat far med osanning…

Skrev fel, menade att alla spelare är viktiga

Tyckte Luoma var usel idag, ett kylskåp i knapp styrfart, slarvade mkt med puck osv

Gunnarsson var riktigt bra idag! Tyvärr äger Modo spelet i tredje och bombarderar oss. Mkt flax att de inte lyckades kvittera.

Roligast var ju hur mycket som funkade ikväll. Offensivt och defensivt. PP kan dessvärre inte räknas till det som funkade. Anledningen till att vi gjorde mål i PP var ju att Rhett och Jason sket i spelformen och gick på avslut direkt istället för att ställa upp för PP.

Fortsatt bisarr situation med domarnivån. Trist.

// JV

Någon som vet exakt status på Bengtsson? Det lär ju inte läcka ut till media direkt med tanke på att vi är nära slutspelet

Håller med här, Han hade väldiga problem att få ut pucken, skapade väldigt långa byten för vårt BP som blev rejält pressade pga av hans slöa armar.
Även om han spelade enkelt och så tyckte jag han fick alldelles för mycket speltid (-1 och 18min speltid)

Tycker man ska matcha luoma hårt de sista matcherna och ge han förtroende i pp… Pinsamt att se trygg i pp… Luoma kan skjuta och träffar oftast mål…

Nästan jag heller tar luoma före fälth i pp också…

Enligt mig så vann vi mycket pga Gunnarsson. Vilken match han gjorde.
Sen har vi denna Fasth, vilket driv och vilken glöd han har och kommer att bli ett stort bortfall
för HV. Även Krog och Rakhshani var mycket bra liksom Spang.

Jag är mer än nöjd och Forza Hv71 och alla blåa män och kvinnor.

gött, nu har jag sett reprisen eftersom jag var borta under ordinarie tid (förövrigt skumt att man kan anamma sådan inlevelse i en repris…)

Hv var mycket bra på spelvändningarna vilket har blivit lite av en trend. Helt rhett att skjuta efter 0.0000003s in på powerplay så fort man kommit över blå, för krog att raka in returen, för alla andra försök har ju varit misslyckade. Gör så igen, skit i att ställa upp.

Lasse Gangsta i studion krävde bättring av domarna, jag håller med (som vanligt). Hur fan man kunde missa både bentacklingen och tilltaget på bengtsson är helt otroligt… I ETT TVÅDOMARSYSTEM :open_mouth:

Min framtid: Ta bort alla domare helt och hållet och sätt en armada med f.d. ishockeylirare framför 20 tv-skärmar var med alla tv-vinklar. Ge dem en röd knapp att trycka på om de tycker något borde bestraffas. Om tillräckligt många knapptryck sker så skjuter man bort spelaren med laser-kanon. gott så. (veckans OT?)

Rakhshanis förarbete på 1-2 målet!! Vilken jävla lirare han är! :open_mouth:

En fråga vad har hänt med M.Karlsson? Han syns inte längre under matcherna, tänker han redan på de ryska rubel?

Han hade lite problem i egen zon vid ett tillfäller men gjorde en riktigt bra match i övrigt, kul att vi mönstrade 3 centrar som var juniorer i matchen :wink:

:smiley:
Jag röstar för!

// JV

Bra match. Lite lamt av HV i sista dock, men spännande och bra match.

Trygg har nu gjort det som i stort sett alla i elitserien vill göra:
Skjuta Jämtin i huvet.

Vill plussa Johan Davidsson, härligt att se hans fart och inställning igen.
Kedjan med 8 och 9 är perfekt för honom.