Han har potential J.Johnsson men det märks att han behöver nått år till för att ta en riktig plats i laget. Det kommer bli spännande nu i framtiden nu när vi har många framtidsnamn på centersidan som kämpar om samma plats J.Johnsson, A.Bengtsson och S.Strandberg o till viss mån S.Sandberg. Vem skall vi satsa på?
Alla tills nästa säsong känner jag, de får gärna tävla inbördes med varandra om en plats. Den som förlorar sin plats under en längre period/tröttnar på Allsvenskt spel försvinner troligen tillsist efter 1-2 säsonger.
Visst är alla fyra centrar, men åtminstone Bengtsson och Sandberg har spelat som vingar tidigare så de ska inte vara nått problem för dem att göra det igen, framförallt Sandberg passar som handen i hansken på högerkanten!
Jag undrar hur man resonerar kring Dyks vara eller icke vara tills nästa säsong - grabben har ett otroligt bra spel i sig, men har tyvärr inte fått ut det i produktionen än i Elitserien. Denna sillyn blir nog en riktigt svår en för Stille, många svåra val kring vilka som ska få nytt kontrakt eller ersättas med nya spelare, framförallt nu när transatlant begränsningen försvinner.
Haft problem med internet men har sett matchen och även efterhand.
Det känns grymt att en pelare kommer att lämna ett sådant tomrum som han kommer att göra, vår Jesper Fasth. Här räknar jag iskallt med att HV går all in och drar hem Thörnberg igen. Det är en playmaker, en speluppläggare, en målskytt, en avslutare vi pratar om. Det kan vi inte bara nonchalera.
Transarna ihop med JD är ett genidrag so far. Tyvärr så är backbesättningen vår akilleshäl. VEM ska dom mönstra upp i PP? Rent fysiskt, spelmässigt, skottmässigt ske en radikal förändring med 4 nya backar till nästa säsong. In med tuffa finska backar i laget. Vi såg det i landskamperna där svenska backar är som gamla åderlåtna shamaner som tror man kan driva fram i andens namn. Finnarna pumpar fram den ena backen efter den andra.
Men sen är det ju så med matcherna mot slutet av säsongen att vem som helst kan egentligen slå vem som helst för man fajtar så länge man har ngt att fajtas för. Segern mot Modo var klart godhänd men det finns detaljer att jobba på. Får se om de hinner bättras på inför nästa match.
3 pinnar dock och fortsatt hopp om plats nr 2 och även nr 1. I morgon får vi hålla på råttorna mot Saik.