Omgång 49: Skellefteå AIK - HV71

Rajalas utvisning whatt :question:

Men vi kan inte ta utvisningar så här! 2-0 bp igen…

Nu åkte RAJALA för vadå???Domarn för fan inte var det boarding, Rajala är ju ingen tung kille direkt. Nu kan SAIS stänga matchen. I 5-5 hänger vi med okej tycker jag.

Håller med det ni skriver om Stering, han har fan inte varit så dålig. Okej att han inte är WK men han missar verkligen inte så mycket och att köra på en ren juniorkedja…NÄ!

Men fan vad de slarvar då de kan spela ut pucken men inte gör det, nu blev det nästan mål igen. Bra WESSLAN! Men 2/4 pp är inte bra.

Hur fan kan det INTE VARA utvisning på ROMFORS då de tar Rajala för boarding!!! Även om romfors absolut svänger mot honom där men det ser ut som en armbåge i ansiktet men jag vill nog se en repris.

Vart tog den där Fiala vägen.tyckte det var ett jävla skriveri om hur duktig den grabben är.även en blind höna hittar några korn ibland,sedan tror jag det finns en Rajala i laget är han med eller skadad fortfarande?.Liket och Nilsson ja herre gud vad duktiga spelare signa dom ett år till eller dom kanske har kontrakt då Hv gillar att skriva LÅÅÅÅNNNNGGGGAAA kontrakt med en del spelare.
Matchen ser väl ut som man kunne tänka sig trodde nog att det skulle varit 3-0 men bra av en del killar i Hv

lhc ligger under med 3-1 mot aik. ända glädjeämnet.

Ett skämt att han plockar rajala, även salmelas. Tyvärr har hv ingen chans med så många borta.

Bra tekningsvariant av Bendelin/Olsson med fälth som tekare… Ja för ZAIK iaf.

Nu hänger vi en ! Men ta hellre in Holza än campoli kankse på backen?

dålig start, komigen nu!

Jaha, nu känner jag som alla fans till skitlag måste ha känt under hela 2000-talet när de mött hv och visste att de inte har någon chans. Den där tomheten som kommer ifrån att inte kunna påverka spelet överhuvudtaget.

Jahaja… Vad skall man tro om den smällen?

bra av första linen med rajala där. Men Campoli ska skjuta lite snabbare.

Står stilla i pp…bra taktik

Diabolics haha ja men vad fan, även de bästa måste ha en svacka en säsong :smiley:

har juniorkedjan skapt något? Inte vad jag sett, FÖR fan Bende, jag tycker också man ska testa med juniorer men det finns en viss skillnad på juniorhockey och seniorhockey!

Jag vill dock ge en cred till hv spelarna idag för många täcker skott och det är bra"!

Tur för wesslan att ingen var framför mål där, i spelet 5-5 är vi faktiskt med rätt bra måste jag säga och det är iaf bra med tanke på vilka som är borta idag…

Sandberg kämpar bra.

Som alltid måste sägas

Hv har inte en chans. Inte äns kul att se dom längre
Och Sandberg…nej ingen av våra junisar som är direkt bra förutom fiala i fjärde kedjan då

:laughing: :laughing: :laughing: ännu ett minus på Nillson leder han ligan nu? ilken RUGGIGT bra kedja det är :laughing: :laughing: :laughing:

vad fan då! Vad fan då han får ju slå tre eller fyra gånger på wesslan men jag tror inte att den var blockerad men hv måste fan få bort spelarna där!

Nu gick tåget tyvärr, hade vi 2-0 hade ju hoppet levt men 3-0 borta mot SAIK är lite väl…

Fyfan vad uselt.

Nu är det kört.
HV har efter drygt halva matchen inte haft en enda riktig chans att näta.

Otroligt mycket folk framför Wesslau dock. Vad gäller?
Kom igen HV!

Edit:
Rajala!

Seriöst? man fyller hela målgården med SAIKspelare och viftar med klubborna, Ahh får man göra det så ska det inte väl vara så svårt att göra mål. Kom igen nu HV åk fem man rakt in i mål bara med pucken och tackla bort målvakten med benet. Pissenkelt ju.