Omgång 5: Djurgårdens IF - HV71

[size=150]Djurgårdens IF - HV71[/size]

HV71 reser till Stockholm för match mot Djurgården
på torsdagen. HV kommer från en straffseger mot Leksand
som Linus Sandin avgjorde i lördags.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Urk. Jag vill inte. :cry:

Fasar för att det kan rinna iväg med flera mål. Tippade 6-2 till HV mot Leksand och det fick sådär. Tror inte vi har en chans och förlorar med flera mål, inget tyder på att vi ska gå vinnande ut denna striden.

Köpte en biljett till bortastå/klacken som jag tyvärr inte kommer kunna använda då jag har fått förhinder.

Om någon behöver en biljett så kan ni PM:a mig - kostar enbar 71:- i form av en donation till barncancerfonden :wink:

Fint gjort Lux!

Har en bra känsla. Djurgården skrämmer inte.
Tror Jocke Andersson kommer käka upp Josefsson och Didde får ta hand om Holst. Berglund har förhoppningsvis inte hittat formen ännu. :smiley: Släkten är värst, därför smäller Ikonen in 2, medan Strandberg bara mäktar med 1 och vi tar 3 friska.

VÄRLDSKLASS!

Vill helst inte se tippgeneralen Lux på tipp-tråden, en otäck jävel. Har ju pangat vinst 3 gånger på tippet.
Har ju fan snart en egen femma med HV-tröjor :smiley:

Kul att se dig Farbod.

Det finns bara 2 scenario av morgondagens match.

Scenario 1: Djurgården tillsammans med publiken kommer ut och kör över HV71 som ett gäng kossor som fått kasta sig ut på grönbete efter en lång vinter. Målen kommer fullständigt spruta in bakom stackars Hugo och hemmaklacken får skandera “Klockan slår, klockan slår, Djurgår´n gjorde mål” i parti och minut. Matchen kommer vara avgjord redan efter 12 minuter. Krismöte i bussen hem för HV71 och svarta rubriker i media. Här på forumet kommer folket att såga laget vid fotknölarna och stackars shitkicker & Diabolics kommer få rensa inlägg och banna folk till höger och vänster, halva kvällen.

Scenario 2: Djurgården kommer ut övertaggade och underskattar HV71. HV71 däremot har inget att förlora och kör på enligt deras planlösa sätt att spela hockey. På något märkvärdigt sätt får HV71 hål på Svedberg/Jensen relativt tidigt i matchen. HV71 rider sen på vågen perioden ut. I mitten av 2:a perioden gör även HV71 2-0 och börjar sen försvara sig. Det kommer dock straffa sig och med mindre än 8 minuter kvar av matchen så gör DIF´s hetaste spelare för kvällen, Henrik Eriksson ett snyggt mål bakom Hugo i HVkassen. Dock håller HV71 tätt bakåt de sista minuterna och vinner med nöd och näppe efter ett massivt tryck från DIF i spel 6 mot 5 sista minuterna. Matchen slutar 2-1 till HV71 och de ditresta HVfansen får jubla med spelarna på isen. På bussen hem sjungs det visor och skrattas. Mest nöjd av alla är, Johan Hult som precis fått svar från Stenlund att han väljer att skriva på för HV71 och vi har där med fyllt vår sista forwardsplats.

Vilket av följande 2 scenario lutar det mest åt då? :unamused:

lejacques har swishat 71:- till barncancerfonden trots att han inte kan gå på matchen - respekt!

Så nu finns det en gratisbiljett (bortaklacken) till matchen om det är någon som vill ha.

PP tror jag är helt avgörande idag! Gör vi inte mål där så faller vi på att DIF tar tillvara på deras PP bättre!

Återigen så är vårt PP riktigt uselt men inget man gör något åt detta år heller antar jag utan man går och väntar på att det ska släppa likt förra säsongen!

Exakt man gör inte ett skit för att lösa pp misären,dom tränar o tränar men inget händer bedrövligt,man har ju inte verktygen heller för den delen framåt,inte många forwards som är direkt uttalat pp lirare,backar däremot finns i Kinvall och Nisse Andersson men dom har inte kommit till sin rätt i spelformen.

Man hoppades väl mycket på Holmström men där verka det som att man gått på en mina rejält dessutom.

En pp regisör av hög klass är ett måste,en som kan styra och hålla i pucken,öppna plånboken NU!!!

Usch man har lite ångest inför matchen, man vill så gärna att hv går ut och verkligen gör en riktigt bra bortamatch och vinner och visa alla kritiker hur fel man har (JA JAG VET JAG ÄR EN DEN STÖRSTA IDIOTISKA KRITIKEN HÄR INNE SOM ÄR HELT KOCKO). Det är min dröm men jag är livrädd att man blir helt överkörda, usch blää lite ångest faktiskt

Axel Holmström börjar som 13:e forward.

Stort underbetyg till både sportchef och tränare.

Nu tycker jag väl inte Holmström varit speciellt bra. Men han toppar interna poängligan med sina två poäng. Två mer än spelare som Camara och Sandberg.

Inte helt oväntat för Holmström har inte varit bra. Camara har heller inte varit bra, men han visar ändå tendenser. Om du med Sandberg menar Christian så är han ingen flashig spelare som gör mycket poäng men otroligt nyttig i många matchsituationer. Bra tekare, ligger alltid rätt i banan. En ledare som tar ansvar.

Holmström var väl lite av en prestigevärvning av Hult, så det är klart att det är underbetyg till framför allt Hult. Det här scenariot kunde jag nästan ana när jag fick läsa om denna värvning. Hoppas dock för Axels, Hults och HVs skull att det faktiskt finns mycket mer att hämta hos Axel.

Håller med dig. Holmström har inte på långa vägar lett upp till den roll han värvades för. Men det gör mig galet irriterad att vi redan efter fem matcher ser precis samma tendenser som föregående år. Hults “prestigevärvmingar” hamnar på bänken/petas.

Tyder på en otroligt dålig kommunikation mellan tränare och sportchef. Den ena vill ha det den andre inte vill ha, och tvärtom.

Vill minnas att Sanny sa innan säsongen började att Axel H var en floppvarning, han får kanske rätt.

Till Holmströms försvar har han ju trots allt producerat fler poäng än både Ikonen och Fröberg, sett till både försäsong och de fyra senaste.

Men poängspelare är ju uppenbarligen inget som premieras av våra tränare. Lex Wännström.

Hade kunnat vara vilken som av Ikonen eller Holmström. Camara visar iaf bra tendenser på planen.
Holmström är en high risk high reeward värvning från första början. Jag förstår dock att Hult mfl var intresserade potentialen finns för bra avkastning på en sådan typ av värvning.
Som många av oss fans sagt sen tidig sommar det är på tok för mycket “Om” och “men” för att luta sig mot. Denna C/Fw sida är på pappret inte topp 4 mässig.

Bra att man markerar så alla vet vad som gäller. Vill se 5 matcher till innan jag ger nån floppstatus. Men av Holmström, Ikonen, Camara och Fröberg har ingen lyft ännu.

Iofs gäller det dom flesta spelare så spelsystmet kanske är fel på i år igen? :unamused:

Rolig match idag. Bara att visa upp sig nu gubbar! 2-4 :sunglasses:

Helt rätt beslut av Lillis att sätta Holmström som 13:e,ingen Josefsson i Dif ikväll kan Hv ta chansen?!

Fröberg tycker jag ändå vart okej men inte mer.

Camara försöker och sliter men Ikonen och Holmström helt anonyma