Omgång 5: Djurgårdens IF - HV71

Hehe, nej.

Jag tycker att det finns fina tendenser i HVs spel. Ser faktiskt bättre ut än på många år. Man skapar ju chanser på ett helt annat sätt i år. Fler och farligare chanser än på flera år. Förra året sköt man mycket, men det var aldrig farligt. I år skapar man farligheter mest hela tiden, men det är tyvärr på tok för ineffektivt.

Ja, mer effektivitet skulle inte skada… :slight_smile:

Fortfarande svårt att veta om Hv är fågel eller fisk i år…

HV måste fixa tillbaka Strandberg.

Jag tror inte man hamnar bättre än förra året, men det här är något att bygga på iaf till skillnad från förra året. Kan man behålla en stomme av detta så känns det mer positivt än på många år.

Bra period av HV, men avsaknaden av snipers är så uppenbar. Djurgården ser väldigt bleka ut måste Jag säga.

Tycker om vad jag ser denna perre, mot ett lag som jag tror kommer gå långt i år…
Spelar de så här fortsättningsvis måste den ju studsa rätt nån gång

bra första period, efter PP GÖR MAN EN nästan klockren första period, man man saknar det där lilla extra frammåt

Jag tror laget som det ser ut nu hamnar på typ plats 6 till 9 men hoppas att man värvar någon spets och hamnar högre. En spelare typ Christensen skulle vara mumma…

Vi har mycket puck och skapar en del bra lägen men gäller ju att sätta dit den oxå.

Hade varit skönt med ledning innan Dif vaknar…

Hv gör det bra men dif är ju helt under isen, inte så svårt vara bra då. Gäller det mala på i 2a!

Jo visst, men så som HV spelar så är det svårt för DIF att vara bra. Skillnaden är att HVs pass sitter på bladet, DIFs gör det inte - så liten är skillnaden faktiskt.

Och det är lika viktigt som roligt att se HV spela med ett bra passningsspel. Det har jag saknat i flera år!

Hoppas att hv fortsätter som första perioden, då är nog första målet en tidsfråga.

Mm men när det är tvärtom är Hv71 usla och gör allt fel. Är inte jätte impad, DOCK mkt bättre än senast. Men De måste sätta dit den. Kommer bli som vanligt Hv71 för spelet men gör ej målen.

Halshuggning

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

skall de ringas?

Det lär dömas bort

Blir inget Tyvärr