Omgång 5: HV71 - MODO hockey

100-gubbe är han, Alnefelt! Han börjar visa de kvalitéer som gjorde att många trodde det skulle gå bra för honom i Nordamerika, när han stack dit.
Synd med utlåningen av Träff ändå. särskilt pga skadeläget. Hade skadorna kommit innan utlåningen hade den aldrig blivit av såklart.

Säger en del om offensiven dessa matcher :grimacing:

Jag tycker Träff omgående visar att han med nuvarande trupp ska ha en plats i laget!

4 gillningar

Fy dan vad skönt! Nu tänker jag bara fokusera på glädjen och vara positiv.
Hugo A- kung i målet.
Hugo och Herman- gör sina första SHL och river och sliter. Gratis grabbar!
Tikka- gör en av sina bästa matcher i HV-tröjan.
Engsund- sheriff vi inte sett på länge i HV.
Sjöholm- enkelt och robust spel.
Reber- irrationell och respektlös.
Alsing- bra och trygg
Hugo F- spelar äldre än vad han är
Lenc- en s.k unsung hero
Kero- bästa matchen hittills.

Fan va jag kommer sova gott!

4 gillningar

Gillar också att AB i sin intervju identifierat problemet: vi håller i pucken för länge, lägger en pass för mycket. Gäller bara att förmedla det också.

Försvaret är ok ut även om Modo vispade iväg många skott på mål. Hugo fenomenal på deras farliga chanser

1 gillning

Jag tackar också mig själv för denna seger.
:rofl:
Skämt åsido. Bra jobbat alla.
Vi hörs!!:beer:

2 gillningar

Var Osl petad i 3e???

Gött att vi vann idag, men vi måste bli bättre offensivt framöver, det håller inte i längden att inte vad det spelförande laget. Vi har så pass bra spelare ändå att det ska kunna gå att leda spelet.

2 gillningar

Oavsett så verkar det ha fått fart på Brännström. Tycker han såg mycket bättre ut med Tedenby. Sen om han kanske såg en markering för det kunde likväl varit han själv.

3 gillningar

Örebro nästa match bli tufft.

1 gillning

Ingen som använt någon motorsåg mot Dichow.

Däremot har Hugo varit sensationellt bra och hittills bäst i SHL.

I best case har vi två bra målvakter.

Jag är supernöjd om de hamnar på övre halvan totalt sett i SHL.

Att Hugo skulle vinna målvaktsligans känns overkligt så denna overkliga nivån lär han inte kunna hålla.

2 gillningar

Många bra punkter och ändå såg det rätt illa ut. Tycker man tog ett steg bakåt ikväll man måste va bättre hemma.

1 gillning

Fan Tikka gör nog sin bästa match idag. Säger kanske inte så mycket. Men nu svär jag i kyrkan. Tycker han var bra idag. Gjodrde mycket rätt därute.

Angående OSL så verkade han vara petad i sista, såg honom inte iallafall. Isåfall på tiden.

Ruskigt sköna 3 poäng. Hippas nu att det kan släppa lite o det offensiva spelet.

Vår förstakedja är på tok för dålig för tillfället.och måste höja sig.

Hugo… vilken kung. Vi har en förstemålvakt igen.

3 gillningar

Jag begriper inte varför alla andra lag kan spela sig in i anfallszon men inte HV? Trött på detta dump and chase spel. Vi måste bli mycket bättre där!

vi är bäst i serien på att dumpa pucken

Vi dumpar för vi har jagat puck i egen zon.
Trötta spelare åker och byter och lämnar bort puck.
Nästa gäng börjar jaga i egen zon. Blir trötta, dimpar och byter.
Nästa… o.s.v

:arrow_up: Kvällens topp 3:

1. Hugo Alnefelt! Ger oss 3 poäng idag! Tack! :crown:

2. Juniorerna. Finns inte mycket som är roligare än när juniorer spelar bra och gör mål. Hugo P och Träff får göra sina första SHL-mål när det behövs som mest. Petar lätt flera i detta laget. Reber är oxå grym men försvann tyvärr något som center mellan osynliga Brännström och OSL. In med Reber som center och vi kan få en riktig juniorlina att glädjas åt…

3. Sjöholm. Stabilt, enkelt, tufft. Fortsätt så Victor!

:arrow_down: Kvällens botten 3:

1. OSL, Brännström, Teden. Måste känna flåset i nacken nu. Det här håller inte. Bara Brännström som inte fick nöta bänk av dessa idag…

2. PP. Åter ett mycket svagt PP. Rätt gubbar men positionerna? Vi kan inte ha Borgström och AP felvända! Hade velat se tid för Reber/Träff men andra PP han ju tyvärr inte in…

3. Offensiven. Vi gör våra två mål på kladd av Rundblad och för en gångs skull på en turlig studs framför mål. Men det är Hugo A som räddar oss. Förstalinan måste producera.

12 gillningar

Ja varför spela in Borgström på sin sida idag? AP20 som får bestämma?

Hugo Boss

5 gillningar

Tycker inte Brännström var så kass idag, hade 2 riktigt farliga lägen som lika gärna kunde vart mål. Då hade han hyllats istället1. Lyrenäs däremot är inte bra, tycker vi ska försöka göra oss av med honom och ersätta med spets. Leksands kanske vill ta över kontraktet?

2 gillningar