Omgång 5: HV71 - MODO hockey

Reber tyckte jag hade en enorm fart idag. Hittade fram med ett par fina passningar, som mycket väl kunde blivit mål, och läste av spelet/gjorde fina avvägningar på ett naturligt sätt. Något man kanske saknat hos nästan alla våra tidigare centrar (Borgy, Tikka och Måns). Driver riktigt fint och axlade center rollen mycket bra även på seniornivå.

5 gillningar

Det är väl lite av problemet. En foward har inte råd att Bränna en strid Ström av chanser…

AP och Borgström brände också sina lägen!

Sjukt skön seger om än inte välförtjänt. Målvakten tillhör laget och just nu har vi den bästa i SHL.

Fortfarande för dåligt spelmässigt och vi kan inte räkna med att Hugo ska rädda oss hela tiden.

Fortfarande för många som inte presterar och blir svårt om vi ska behöva lita på juniorerna för mycket.

Så vi ska inte segla iväg för mycket. Hade vi haft en normal målvakt hade vi haft fyra raka klara torskar.

Långsiktigt håller inte detta och jag tror inte vi kan räkna med att vi ska ha bästa målvakten i SHL under hela serien.

Nu vann ju, eller tog poäng, tyvärr lagen vi konkurrerar med förutom MoDo. Så en extremt viktig seger och viktigt att satsningen på juniorer visade sig slå väl ut.

1 gillning

Stort skottövertag och spelövertag överlag. Så möter man en målvakt som spikar igen och TVÅ spelare i motståndarlaget gör sina första shl-mål någonsin.

Scenariot känns bekant, men idag var det Modo som fick känna på det.

11 gillningar

Bra taggad inställning.
Tack för ett trevligt sällskap.

1 gillning

tack detsamma!

Håller inte alls med.
Största anledningen till att Hugo är 100% idag, utöver en mycket bra egeninsats är att han har ett bra försvar framför sig.
Defensivt och styrspelet riktigt bra.
Sen klickar det inte riktigt i offensivt, men lite då och då fick vi se vad som komma ska.
För mycket kladdande med pöcken.

Modo hade en hel del “skott” på mål, men få riktigt heta målchanser. 3-4 stycken.
HV hade fler riktigt bra lägen.
Så vi vann rättvist.
En laginsats.
Till och med Stakke och Tikka gjorde en bra match.

6 gillningar

Nån som har status på seppälä?

Positivt

• Huuuuuugo Aaaaalnefelt!
  • Ungdomarna visar vägen och Pettersson och Träff visar hur man gör mål.
  • Minst speltid på Tedenby och OSL. Aktiv coachning som sätter de bästa på isen istället utan att titta på namnet på tröjan.

Negativt

• Raggarhockey. Spelsystemet sitter defensivt i egen zon, men i övrigt är det bara tuta och kör.
  • Tedenby, Brännström och OSL fick helt rättvist lite speltid. Dags att steppa upp.
  • Bakslag på Seppälä?
3 gillningar

Önskar vi kunde behålla Träff. Får Kevin Stenlund vibbar. Men om de hellre vill satsa på Tikka som de har investerat mycket pengar på, så låt gå.

Nu är ju Tikka center och Träff vinge…

Är väl bara att behålla Träff? Han tillhör oss, är ju ett lån bara. ?

Det är annorlunda. Det är ett säsongslån. Har vissa andra förhållningsregler.

1 gillning

Igår lyckades vi med något vi har haft svårt med, att hitta en väg till vinst. Ofta så hittar vi vägar för att förlora men igår spelare vi sådär men gick ändå vinnande ur matchen. Viktigt!

3 gillningar

Ja, spelmässigt var MoDo bättre än oss igår. Men de hade inte fler A-chanser än oss kan jag tycka. Mycket snurr i zon och skott utifrån som Hugo enkelt kunde plocka.
Det hade förstås varit roligare att de ett HV som dominerade spelmässigt, men tror det kommer se ut så här ett tag innan förstäkning kommer och spelsystemet satt sig.

6 gillningar

Stakke gjorde sitt bästa i slutet med sina icings men inte ens det kunde rädda Modo

1 gillning

Så jäkla puckat gjort av HV… Men här hade jag nog tagit ev. ekonomisk smäll och avbrutit detta säsongslån…

Jag tror att det var en preview på vårens kval vi såg igår. Två svaga lag som har svårt att göra nånting alls med kvalité. Så mitt tips är HV-MoDo i kvalet.

1 gillning

Det handlar väl kankse inte bara om en ekonomisk smäll för HV utan mer att vi bränner förtroende och våra möjligheter att framöver placera spelare i Nybro som vi ju verkar ha goda relationer med.