Va var de egentligen som var så fel med AJ?
Är inte spelarna förtjänta av lite straffträning efter en sådan här skit insats?
Dom är ju inte intresserade!!
Modo skjuter 6 skott och gör 4 mål! Ersberg är inte vår sämsta spelare till trots där ute men efter det första målet så är han heller inte långt efter.
Gör ett målvaktsbyte och Lindbom dags att ryta till detta är fan inte ok!!!
Tyvärr blir det väldigt märkbart att tappa 2 rutinerade backar till. Känns lite oroväckande att vi ska spela med det här laget i 4 matcher till… Tror inte man har råd att torska 4-5 matcher i väntan på att spelare ska komma tillbaks från avstängningar/skador.
Sälj Ersberg köp en back
Sen lixom vi har haft otur med skador men hv har kämpat som fan. Nu får vi tebax lite folk och ingen kämpar längre…fyfan ca tråkigt att se hv spela så hjärtlöst
Jo det är förvisso sant men jag tycker att en som spelat hockey hela livet borde kunna trycka till motståndaren tufft men schysst nån gång iallafall. Som det ser ut nu så är det fruktstund och sånglek varje gång objörne är inne.
Objörn är så dålig att man längtar efter Petrasek!
Ja det är skumt, men att få tillbaka 5 pers som saknar matchtempo gör nog skillnad. Varför köra in alla på en gång? Förra uppställningen var ju ganska bra, denna är ju kass.
Ersberg får ju förvisso ingen hjälp ska tilläggas.
Men Pw känns som klar första målis.
Juniorerna gör ju givetvis så bra de kan ingen skugga ska ju egentligen falla på dem.
Men detta håller inte överhuvudtaget!
Som supporter eller sponsor kan man åtminstone begära att betalda proffs kämpar för varandra på isen.
för att fortsätta på det jag skrev ovan… Lindbom kan ju alltid gå tillbaka till uppställningarna från förra matchen, minus de avstängda… det kan ju knappast bli sämre
Riktigt uselt idag. Inga passningar sitter på bladet, inget samarbete, tamt och lojt. Adam gör ingen bra match han heller. På sista målet låter han sin gubbe glida helt fri och runda Ersberg. Juniorbackarna har varit alldeles för tunna idag.
Tragiskt att man ger Modo luft under vingarna, idag hade varit bra att platta till dom.
HV är experter på att hjälpa andra att bryta dåliga trender också. Skröder har inte gjort mål på 15 matcher och idag får han givetvis sätta en. Modo har inte gjort mål i powerplay än, trots 9 försök inför match. HV sätter sig i utvisningsbåset mest hela tiden och efter 4 försök hittar Modo rätt till slut. Reideborn har snittat 4,5 insläppta mål per match inför idag, nu håller han än så länge nollan.
Tror PW är första men de var dags o köra Ersberg men tyvärr har han ett försvar som håller div-2 klass. Att många saknar match tempo syns o de är ej samspelta över huvud taget, Är äns Christensen på plan?
Nu vill jag att man börjar spela enkelt, kasta inte iväg puckar, gör nåt kreativt med dom, tajma situationerna mm.
inför tredje måste man fixa kedjorna, ingen har ju kemi med nån. Hur fan tänkte man där?
Törngren - Bengtsson - Sandberg
Tedenby - Abbot - Önerud
Sundh - Stenlund - E andersson
Ahl - Lestan - Melin
Så lär 2 kedjor ska nåt istället för att allt blir skit,
Erik Christensen är uppenbart inte redo, sämst idag bättre han vilar och kommer tillbaka när han är redo för såhär vill man absolut inte se honom.
Jag håller med men alla tacklingar tas ju för huvudtackling numera framför allt om den andra blir skadad. Jag menar ingen borde få tackla Tedenby för de kommer träffa honom med axelskyddet i ansiktet, men är det då en huvudtackling för att han är kort? Nä men iår är det så. Att vrana tittar i backen och är låg är inte karalahtis fel, men då tar det olyckligt å han får en jävla idiotavstängning. Interference ja huvudtackling nä jag tycker fan det var en fin tackling men på icke spelförande. Svårt att vara hockeyspelare i SHL just nu oavsett bakgrund
Sen vetifan om inte en sådan grej som att Objörne fick 2+10 för att HV vågade sätta skridskorna på isen (vaddå? jag har fortfarande inte sett en enda repris som visar en regelvidrighet), gör att alla HV-lirare tar ett steg tillbaka och inte vågar annat än att backa av i alla lägen eftersom man inte vill förstöra för laget å hamna i utvisningsbåset.