Omgång 5: Örebro HK - HV71

Time out HV. Skäll på dem nu coach!

… ådå kommer en time out lämpligt… Ser dock ut mer som otur med studsar än att örebro har övertaget… chans-å-studs-puckar som ingen egentligen har kontrosse på.

Kolan såg ut att skada axeln innan. Hoppas jag såg fel. Edit: såg fel :slight_smile:

Kom igen nu för faan Hv!!!

det va onödigt… inte ens stressad jämtin

BP för HV. Håll tätt nu gubbar!

enklare 4 mot 5 serdetutva?

Vilken räddning av Wesslau! :open_mouth:

Det är ingenting som stämmer för HV ikväll. Dags för ett sånt där orättvist hockeymål för bortalaget att tända HV nu.
Forza HV!

Tur att Örebro har så kassa avslutare!

Uppspel och passningar är under all kritik :exclamation:

konstig match

Vi hade 30 sekunder i slutet av andra perioden där vi visar vad vi kan offensivt. Resterande 19min och 30sek är Örebrodominans.

Wesslau är anledningen att det står 0-0.

Hoppas han får nolla ikväll :wink:

Tycker att det är en missvisande bild att Wesslau räddar oss. Dåliga avslut från ÖHK, vissa situationer har Wesslau varit snett ute men skotten sitter i magen eller plexit. Han är godkänd, inte mycket mer.

Edit: Typ som på Vikstens avslut i andra som går utanför.

Är på plats idag. Tycker hv spelar uselt i andra… Nån som vet nått om vad som hände med kolan???

Seg match hittills, spelet stämmer inte alls och pressen som Örebro sätter högt på oss gör att vi aldrig kan bygga upp några anfall utan istället få slänga iväg puckar som enkelt fångas upp å så blir allt en jävla röra. Vet e sjutton hur vi ska få igång vårt spel men kanske ändra i laget och sätta in några tacklingar. KÄMPA

Ted Brithen flåsade skapligt och på honom lät det som man haft flera bra chanser att hänga dit den. Jo förvisso 2 kanske men flera njaa. Tycker Örebro parkerade i HV71s zon hela andra perren och kunde lika gärna kört över HV71 och stängt matchen om det inte varit för dåliga avslut. Sist på alla puckar ser helt slutkörda ut och orkar inte ens smälla på en tackling som ger energi.

Näe vad det nu än är för spel HV71 spelar så kommer man inte vinna många matcher på det. Får en känsla av att AJ inte vill att HV71 ska tackla och åka med full fart utan snarare försöka stjäla puck och spela smart. Det funkar dock väldigt dåligt då man blir bortgjord varje gång istället för att sätta stopp med 1 tackling som samtidigt ger energi. Jag vill inte se detta taffliga pet pet spel. HV71 ska spela hårt och tufft och aldrig slå av på farten, endast då vinner man matcher och jag tror faktiskt man blir mindre trött av det än att misslyckas spela den hockey man försöker nu. Dom ser ju helt slut ut??

14 skott på 2 perioder! Faan inte ok. Bara tur och wesslaus förtjänst att de ff står 0-0… va faan är vår offensiv! Måste vara bättre med dom spelare hv har.

samma sneda spel i tredje :frowning: