Omgång 5: Skellefteå AIK - HV71

Dåligt :frowning:

Nähä, inte den här gången heller. Totalt ofarliga.

Har noterat en ny detalj jämfört med förra säsongen. Back nere i eget hörn söker djup forward istället för back m passning bakom eget mål. Det ger mycket snabbare spelvändning och ur press. Intressant taktiskt tycker jag.

Jag vill se vanliga kedjorna i PP, känns som att spelarna inte vet vad de ska göra i PP.

Inledande 10 påminner om förra matchen mot MIF. Bra intensitet, men hamnar på utsidan i anfallszon. Vi har inte skapat jättemycket.
Gör SAIK första målet så tror jag inte HV orkar komma tillbaka. Självförtroendet verkar ganska stukat.

Mkt bra aktivitet och intensitet från Hv-spelarna. Idag är man verkligen mentalt påkopplade med högt fokus på uppgiften. Man gör rätt aktioner hela tiden med ständigt start & stopp i skridskoåkningen. Naturlig och kontrollerad aggressivitet. Psykologin är klockren såhär långt - nu gäller det att fortsätta producera rätt aktioner och bibehålla fokus!

Persson ditt ägg…

Vore synd att förlora på odisciplinerade/korkade utvisningar. Det har Hv inte råd med…

Bra period, 2 puckade utvisningar, måste börja träffa mål på skotten. HV minst lika bra som Skellefteå i första.

Önerud kommer till hyggliga lägen men han väntar någon mikrosekund för länge innan han gör sitt drag. En formfråga?

Strax dags för andra perioden. Går allt åt helvete nu?

JAAAAAAA! Bulan!

Haha Berglund!!!

helt ok första period, man sätter hård press på SAIK de kommer ingenstans. Men anfallsspelet är fortfarande uddlöst, man bara dumpar ner puck på mål o hoppas på en retur, vi måste skapa egna målchanser

Snyggt avslut!

typ så kan man ju göra

3e KORKADE utvisningen av 3…

Ytterligare en utvisning i anfallszon. Inte bra.

Sandström!! :open_mouth:

Vilken räddning…