Omgång 5: Skellefteå AIK - HV71

[size=150]Skellefteå AIK - HV71[/size]

HV71 åker till Västerbotten för att möta Skellefteå på
lördagen. Hoppas att målproduktionen kommer igång
snart annars blir det svårt att vinna matcher.
Men mot Saik blir det nog svårt men med det
sagt så gör väl HV71 en jättematch :astonished: Hoppas!

Lindbom inför matchen: hv71.se/artikel/n3rbajmlt-3 … -chanserna

[size=150]FORZA HV71!![/size]

4-0 till SAIK. HV71 är ett lag i kris

Vi har dock gjort bra matcher däruppe förr. Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi kan knipa minst en övertidsvinst imorgon. 3-2 OT. Teden, Ljungh och Ytterell gör målen.

Glöm det.! Vi gör en kanonmatch, vår fart kommer chocka ZAIK! Vi vinner
Med 2-3 dock efter mycket dramatik i slutet. Men vi lyckas hålls undan o ta tre oerhört viktiga poäng.
Självförtroendet kommer tillbaka på oss då vi tagit tre poäng i seriens svåraste bortamatch!

Btw så är de våra tilltänkta toppspelare som gör målen o Ljung o Thuresson kommer vs två nya spelare efter denna match!
Nu kör vi!!

7-1 till HV hör till vanligheterna när vi möter ett topptippat SAIK :slight_smile:
Ketchup borde flöda snart, med tanke på hur få mål vi gjort ännu.

Jag tror inte SAIK kommer bli lika jobbiga att möta som Malmö, när man ser till det jobbet både Malmö och HV71 la ner förra matchen i 60 minuter, där har HV en fördel, man borde kunna ha mycket puckinnehav, det gäller bara att sätta dit puckarna också och minimera SAIKs avslut på mål så mycket som går, framförallt Lindström och Möller ska inte få skjuta ett skott.

b[/b] Törngren - Brännström - Tedenby - Fart och rörelse
b[/b] Sundh - Önerud - Falk - Hårt jobb, snabbt vända spelet
(Inköpta produktionskedjan) Wännström - Ljungh - Thuresson - Kanske funkar bättre utan tidigare HV-spelare i kedjan?
b [/b] Johnsson - Bengtsson - Figren - Gnuggarlinan som spelar på liknande sett som Öneruds lina

Extra: Joakim Andersson - Tveksam värvning från första början, Svårt att passa in i HVs snabba spel, känns alltid lång och stel och klen.

ZAIK enda laget som hittills är obesegrade! Kan ju förhoppningsvis ta stopp idag :wink:

Han har dock bäst plus minus av alla i HV och har inte varit på något mål bakåt ännu i 5v5.

Av dom matcher jag sett har Jocke Andersson varit en av hvs bästa spelare!
Var ockdå väldigt tveksam till denna värvning från början. Men håller han sig bara skadefri så kommer det vara en grym värvning.
Riktigt stabil än så länge!

Det är flera olyckliga omständigheter som lett till att det kanske ser ut som att det är en rejäl kris.
En helt frisk Önerud har mer att ge än han visat hittills, det är jag helt övertygad om.
Likaså skulle Thörnberg ge ett lyft om han kom in. Nils Andersson också.
Det vore mer än tillräckligt för att vända förluster till seger i jämna matcher.
Så jag hoppas främst att man slipper skador och att ev. småskadade börjar bättra sig så trenden kan vändas…
Synd att vi får Skellefteå idag, vi får hoppas att de har fått lite mättnadskänsla och underskattar motståndet, annars talar förstås mycket för 0 poäng idag …

Det måste bli vinst idag

Sämsta starten på tio år (om jag räknar rätt). Då 2008/2009 blev det final. Bara hoppas på något liknande i år.

KÖR IGÅNG MATCHEN NUUUU

NU JÄVLAR!!!

HV med två heta chanser och sen tar Önerud en utvisning i anfallszon. Suck.

Önerud…onödigt

Mycket bra BP av HV.

Inte så oäven start av HV trots utvisning.

Riktigt bra start, fortsätt gnugga!

Bra start av HV. Nu PP. Kan vi få första PP-målet nu då?

HV har alltså bara skjutit 12 skott på 11 PP. Skrattretande dåligt.