Omgång 50: Frölunda HC - HV71

Ge dig 11-10 i skott och 4 PP varav ett fem mot tre och "bara 1-0 tycker att det finns god chans att ta poäng idag

Lehtonen har inte haft en lyckad match hittills. Spelar fram till FHCs mål och slarvar bort en möjlig 3mot1-kontring genom att tappa pucken i mittzon. Hade faktiskt en hel del slarviga pass och rensningar igår också. Den långa speltiden i match efter match kanske börjar ta ut sin rätt…?

Så du menar att det är lugnt med 4 BP på en period? Och visst - BP ser ju bättre ut än på länge, men man måste ju också göra mål, ikväll minst 2. Och då kanske man ska hålla sig ifrån utvisningsbåset?

Berglund utvisning gynnade ju hemmalaget så ur SHL domarnas perspektiv var den solklar…

De slapp bli utbuade då det tar de alla dagar i veckan…

Disciplinen måste upp och spelet i egen zon måste vara mer nogrannt. 5v5 då är vi med. Berglunds utv bordw dock inte vara en utv, fegt gjort av domarna

Så ja då fick jag rätt HELA Studion håller med det skulle INTE varit utvisning :exclamation:

Jag menar inte att det är OK med 4 utvisningar per period men en var ju helt feldömd
det jag menar är att det är bra att hålla 1-0 under dessa förhållanden

Hörde ni snacket med lipsillen Joel Lundqvist? HerreGud!!!

Joel L ifrågasätter att det inte blir 2+2 på armbågen. Mycket vill ha mer :angry:

Så har Frölunda fått leka av sig nu?
Hv måste upp ett par snäpp om vi ska ha en chans.

a
Djävla lipsill passar i fisklunda

Tack Tedenby :imp: :imp:
Nu blir det svårt Kanske tur att man inte kan se resten av matchen och BP IGEN :imp: :imp:

Tack för målet och matchen Tedenby, nu är det godnatt.

Alla backar tittar puck tyvärr… Dåligt

Ja det var väl väntat.

Snacka om att bara stirra puck!
Hjalmarsson var nära vid första läget men likförbannat så har man inte koll på honom vid nästa situation.
Bedrövligt!

Vakna nu Hv!!!

Du skojar med mig?!?! CHARGING?!

Lauridsen må vara en trevlig människa men en fruktansvärt dålig hockeyspelare.

Och där är matchen över. BP tillbaka på samma låga, stillastående och passiva nivå. Motståndare kan ouppvaktat vandra rakt in i boxen och passar kan slås rakt igenom boxen.

Och en ny utvisning. Bra jobbat HV.

Å där kommer nästa idiotutvisning…jaja…matchen är ju helt oviktig…INTE