Omgång 50: Frölunda HC - HV71

[size=150]Frölunda HC - HV71[/size]

Frölunda på bortaplan är det som gäller på lördagseftermiddagen
för HV71. Ett HV som kommer från en seger mot IKO på hemmais.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

northbanks.se/2020/01/24/storre … oteborg-2/
- Just nu håller vi på att fylla buss nummer åtta!

Varit på oerhört många invasionsresor. Jävligt kul och ett minne för livet. Prova på det. Fanns då en stänkbuss/familjebuss.
Nu vet jag inte. Möjligtvis restriktioner som då, som aldrig uppfylldes :wink:

Betänk en pissepaus, några hundra blågula hjältar som ylar satan. Kommer sen fram till “flyghangaren” Scandinavium
och sätter korrekt ton omedelbart. En blågul Armé marscherar högljutt framåt, med bestämda kliv och förväntansfulla.

Otroligt viktig match, vinst och topp 6 är säkrad och även relativ stor chans till topp 4 och även en 3 plats. Idag är viktigt att 5mot5 spelet stämmer bättre. Vi kan ej vara så nonchalanta som vi vart stundtals de senaste matcherna. Fokus idag så fixar vi poäng

HV tar efter vinst ikväll en direktplats till slutspelet. Detta mot ett Frölunda som har en riktigt dålig trend och riskerar hamna i play-in.
Sett till hur HV brukar prestera under press, så är jag inte jättepositiv inför eftermiddagen. Mina nerver.

Man får verkligen hoppas att när de ser Rönnborg och Lundqwist i båset lite tjuriga och gnälliga ger tändvätska. Det har ju hänt för att de kört över dom. Får Frölunda sen möta ett lag typ Växjö och de åker ut var gott.

Detta är en typisk match där Hv brukar förlora.
Man har chans att säkra topp sex o klättra i tabellen. De brukar innebära förlust. Jag är inte alls positiv. Tror stenhårt på förlust tyvärr.

Så jävla nervöst redan. Hoppas vi kan knipa nån poäng iaf.

Idag har man sponsrat fisklunda med priset för en entrébiljett. Skönt med stor bortaklack!

Hoppas att upplägget med att det är en match som betyder mycket för båda lagens möjligheter att slippa play in gör att det blir en spännande och händelserik drabbning!

Själv hoppas jag att HVs spel 5v5 ser bättre ut och att målvaktsspelet ser stabilt ut. Tycker båda dessa saker svajat betänkligt på senaste tiden.

Faan va nervöst.

Tänk att detta Frölunda med dessa spelarna just nu ligger utanför topp 6, vore trevligt om de ligger kvar där när grundserien är klar också.

Jag utgår ifrån att Lasch filmar till sig minst två utvisningar idag.

Och att Joel lipar på domaren så ofta han får möjlighet.

Hade inte Lasch hoppat undan från Didrik hade han nog inte spelat mer idag :slight_smile:

Hahaha! Hade tänkt att skriva det också, faktiskt!

HV har otroliga problem med att få ut pucken ur egen zon under kontroll. Spelar fast sig gång på gång.

Synd att Fröberg är så oerhört rädd att ta egna avslut. Lättläst att han skulle passa bort den 2 mot 1:an.

Domarna tar inte mycket idag.
Bra iofs, men okonsekvent.

Hv måste vara mycket aktivare utan puck.
Forecheck, forecheck, forecheck!

Gunnarsson ser ut att vara på hugget idag! Bra! Det kommer behövas.

Tänk om HV hade satsat på Zion denna säsong istället för Ikonen…