Omgång 50: Frölunda HC - HV71

Hade varit så gött om Rönnebergs Frölunda missar slutspelet!

Persson gör sitt första SHL mål i Hv71 tröjan!
Lias visar känslor som att Hv71 är klubben i sitt hjärta.
Strömberg käkar puck som det vore lördagsgodis!
Gunnarsson spelar stort idag och gör viktiga räddningar och håller oss kvar och som gör att vi vinner tillslut!
Sundh visar återigen klass när det kommer till straffar.

Du tvivlade på denna matchen redan innan säsongen började, försök inte! :laughing:

Tyst nu! Jag är den mest positiva av alla!

:laughing:

YES Fick lämna för mat sett det inspelat :smiley:
Lika spännande det BRA HV71 :smiley: :smiley:

Jag satt i utkanten av sillstimmet och det var inga glada kommentarer när HV gång på gång kvitterade :smiley:

Sjukt skön seger. Var tvungen att titta på general repet för mellon men hann se sista 1,5 perioderna. Hatten av för en grym kämpainsats. Gillar inte Lias snack efter matchen om hur mycket han gillar Frölunda men han bidrar iaf till segern och är professionell på isen. I övrigt var det en riktig höjdpunkt att se huvudjägaren Shinnimin få en liten tackling- det värmer en lördag kväll :slight_smile:

Det känns onekligen som att vi börjar få fart på helt ”rätt” spelare. En fin insats och man blir grymt glad.

Finns inget bättre än att slå FHC :smiley: Och vilken insats HV-klacken gjorde! Trist att det inte höll med Camara men Zion gör det bra efter sina förutsättningar.

När denna omgång nu är färdigspelad så innebär det som jag läser tabellen att HV tar minst plats 6 med 6 mål bättre målskillnad än Frölunda.
Mycket kan hända och vi kan fortfarande avancera om vi gör två avslutande kanonmatcher…

På plats kan intygas att HV:s klack gjorde en gedigen insats, inget att skämmas för :laughing:

Tyvärr kan ju VF ta igen sex mål om HV kammar noll de sista två matcherna och VF tar sex poäng. Men det vore ju bedrövligt om HV inte klarar att ta minst en poäng när de möter två lag som inte har något att spela för.

Visst, i teorin kan det ske men Frölunda som har Malmö borta nästa omgång och med mycket dålig bortastatistik senaste tiden och med Djurgårn hemma sista tror jag inte det kommer inträffa även om HV mot all förmodan skulle kamma 0 pinnar. Otroligt viktigt att få med sig 2 denna omgång :nerd:

Det jag utläser av tabellen är att vi har hyfsat bra chans att klara målsättningen om plats 4. Visserligen inte direkt enkla matcher kvar. Men gör vi vårt så kommer vi klättra. Ok det räcker med 4 poäng på två matcher för lagen framför för att hålla undan. Men jag ser det inte som någon överraskning om åtminstone något av lagen kommer med en vinst och en förlust.

Fy fan vad kul att Persson äntligen fick göra mål i HV-tröjan! Det är han väl värd, grattis Persson!
Extra kul att både han och Lias gör mål mot Frölunda. :smiley: