Omgång 50: HV71 - Linköping HC

FEL! Den som gör flest mål vinner. :wink:

Jag tycker ändå HV gör det ganska bra även i andra perioden. Att LHC skulle kliva upp och öka tempot var inte mer än väntat. Målet var surt, men det är sånt som händer. Viktigt inför tredje nu är att bara fortsätta köra.

Jag tror fortfarande att HV vinner. 3-1 tidigt i tredje nu, så är saken biff!

Kom igen, HV!

Det ser onekligen bra ut. Hela första perioden var en enda lång matchöppning av HV.
Andra mer normal, där silverköping ( som aldrig vunnit något över huvud taget, förutom före detta HV-spelare ) tillåts komma in i matchen.
Tredje är ännu ett frågetecken, men med samma intensitet som i första så tar vi detta.

Linköping är ett högst mediokert lag ikväll.
Kom igen HV! Mot guldet.

men det kommer krävs att de kliver upp å tar tag i det, det håller inte att spela dödgrävarhockey å försöka spela 0-0.

19 min till tre poäng… ta över mer (!) tack!

Kolan gör fan en usel insats idag. Spelar fast sig själv å strular hela tiden… blir omkörd av småkids på trehjuling :open_mouth:

Fy fan.

Detta är fan inte sant.

verkar som min kännsla kan ha rätt…

Hängde i luften,Hv slarvar betänkligt nu…suck.

FAAAAAAAAAAAAAAN… där kom det… fan vad vi förlorar tekningar. 2 tekförluster, 2 insläppta…

Nehej, det här var inte bra. Inte vad man hade hoppats. Men det är bara att rycka tag i det! Chansen finns fortfarande.

Vill se HV mer i offensiv zon. Känns som man lämnat över lite för mycket initiativ.

nu kanske det är läge att göra mål i PP?

Slutar man spela vid 2-0 får man skylla sig själv. Jag trodde en match spelades i tre perioder, inte en!

3 mot 2 nu domarn? Eller?

Edit:
Nähä?
Nu då?
Nähä?

Edit 2:
5-3 ska det stå :slight_smile:

borde det inte vara en tvåa där?

Som jag sa… om domaren hade varit med…

Domarna är ju sämre än chips-Arto…fy FASEN vad dåliga ni är

borde varit två tvåor där…

Det är väl ändå ingen här som är förvånad över att Pehr Claesson är helt värdelös?

en annan som är helt iskall är PC… inte ens bra med pucken längre… hoppas det släpper snart.

Malte är bra idag. kul att se fjärdekjedjan igång igen.