Dags att sätta Fälth på läktaren.Makalös dålig spelare
Ser ut att gå bra detta. Luleå trampar igång så har vi 0-2.
OTROLIGT DÅLIGT försvarsspel i bägge målen, är det bara jag som ser att spelarna inte verkar veta vem de ska markera?
Det tar en sekund innan de kopplar och då är det för sent, så har det sett ut vid bägge målen.
Det är otroligt frustrerande att se HV spela såhär dåligt och samtidigt behöva lyssna på den här värdelösa kommentatorn. Att kommentatorn bara sitter och rabblar statistik inkl publiksnitt är inget bra tecken. NOLL JÄVLA KÄNSLA FÖR SPELET.
Örebro 3-0 mot frölunda också…
Ni som fortfarande är vakna kan ju väcka mig när matchen är slut…zZzZz…
Asså fyfan vad dåliga hv är. Luleå är ju först på varje jävla puck.
Är det nån som uppfattade varför Salmela klev av?
Marcus Nilsson, tycker jag känns lagom j#vla inspirerad och intresserad??
Kan ju åtminstone visa lite heta känslor när tex Hedman skickar en smäll efter avblåsning på W.Karlsson!
Saknar en spelartyp som Ward då hade detta loja spel väckts av han!
Elaka o tuffa HV71 har blivit snälla o mjuka HV71 och det gör ont att se att de hade kunnat åka me råa ägg utan de gått sönder!
Suck, ser matchen live…påminner om OS-finalen, det är klasskillnad. Rajala känns väldigt hämmad, och hela HV känns sega…
ja Rajala kan ju inte skjuta hårt längre det syns ju tydligt och slagskott är ju inte att tänka på.
Nä och Nilson sitter och säger att alla är väl okej eller hyfsat för de möter ett bra lag. Nu ska jag inte såga honom för han har inte varit dålig ikväll men ändå.
Sen så funderar man ju lite på hur man tänker då man sparkar sterling och tar in juniorer som är väldigt BRA JUNIORER men inte bättre än vissa seniorer i dessa skadetider! jag hade gärna sett Sterling i 3e linen ikväll.
Nån som vet vad som hänt med Salmela?
Örebro kan i teorin gå om oss. När man ser HV spela så här blir man riktigt orolig.
Tycker inte Luleå varit så bra, HV71 har haft sina lägen för att kunna gå ikapp men bommat samtliga. Ineffektivitet som gör att vi fortfarande ligger under. Fiala 1 skott i stolpen och 1 visslade nån cm utanför krysset. WK bommar friläge. Sen har vi haft några halvfrilägen också. Christensen tror jag hade en bra chans också.
Så visst har vi haft våra chanser för att komma ikapp. Bra chanser. Vi släpper in för lätta mål helt enkelt. vi skulle haft 0-0 eller 2-2 i en sån här match.
Tror inte Fiala bommar nästa gång. Så 1 lär vi åtminstone få se i tredje tror jag
Rajala toppspelare till samma formsvacka som Nilsson eller Krog. Totalt osynlig. Kan inte den där handen läka ihop snart, eller har den gjort det redan kanske?
Sista linan har sett bra ut när den är inne med Holzapfle och Sandberg. Krog har jobbat hårt åt båda håll, Nilsson ser sliten och otränad ut.
Även Fiala ähar sett bra ut. Vi får se vad som händer nu i tredje. Hoppas på Fiala och Holzapfel kanske.
Hv kan fanimej hamna i kvalserien. Örebro ser ut att vara stört bra nu med nya spelarna.
5-0 till örebro mot FHC. Nu börjar jag bli orolig.
Kan inte sesongen bara ta slut? Hv har inte ett skit att göra i slutspelet.
“Salmela slog upp en gammal skada, ser inte bra ut” säger Bendelin.
Fasiken t om Klasen tacklar ju mer än någon Hv spelare!
Så jävla dåligt o så oinspirerat idag!
Ja vi saknar massa spelare men det har andra lag gjort mot Hv men ändå lyckats vinna!
Är så trött på detta loja spel från början till slut så nu vill jag se Stillman stånga sig blodig för att få hem Hv hjärta till nästa säsong!