Ointresset för kvällens match kan skäras med smörkniv och spridas ut över ett sluttande plan, på vilket vi medelst gravitationens empatilösa kraft snabbt får upp farten och landar med manet-liknande strukturell integritet och värdighet i hockeyallsvenskan.
Fokus måste nu ligga på pälsresande aktiviteter och att hitta den glöd som just nu tagit bondpermis från vår tvärdöda ångmaskin. Anton skyfflar en massiv mängd verbalt kol, med noll resultat. Föreningens ångtrycksmätare registrerar ingenting, trots att trycket på oss supportrar är direkt kvävande. Sotdöden är nära.
Vi får fejka intresse. Anton-Rödina ihop en story och inbilla oss själva att vi kanske kan nå en hemmaplansfördel. Ett kungarike för en hemmaplansfördel. En Tikka-lön för en chans att spela säsongens sista match hemma.
Så låt oss obrydda fans, kraftfullt och redo, ställa oss upp med händerna i luften. …för att sedan sätta oss ner igen.
Vet ej varför, men hoppet är det sista som lämnar mig när det gäller HV. Jag vet att dom inte vinner mot Örebro, Färjestad och Linköping men nånstans vill jag tro att det går!
Helde og lykke HV-en og halvfjers!
Jag försöker leta tårta i Majorna i detta nu . Gällande matchen vill jag egentligen inte att HV vinner. Vill inte att någon ska få falska förhoppningar om att slippa kval, vill bara få skiten bekräftad.
Känns ändå lite skönt och obrytt att kika ikväll då det i princip “bara” gäller att försöka komma före röv. I slutet av nästa vecka blir det däremot brutalt…