Känner igen de där. Från en kollega som kan AIK bra.
Återigen torsk, lite överraskad ändå. Trodde vi skulle gå upp på trettonde plats ikväll men vi lyckades mirakulöst nog hitta en väg att förlora igen. Nu vann MoDo överraskande ändå så hade blivit svårt att gå förbi ändå.
Många tomma stolar och inte direkt trångt på ståplats heller, borde vara oroväckande även för strutsarna i ledningen. Stämningen som på en tennismatch under spel stor del av tiden. Vi håller på att sänka föreningen på lång sikt oavsett på papperet utsålda hus. Kan bli en kalldusch framåt som överraskar strutsligan.
Matchen jämn och vi vinner skotten igen men är verkligen uddlösa framåt. Tikka matchas hårt vilket är oväntat och har nu samma roll som Kero i truppen är känslan. Expert och nyckelspelare i special teams enligt AB. Tikka var ändå helt OK tycker jag. ABs krav att få med sig kompisarna från AIK har inte direkt varit ett lyckokast, Stillman och WIN nästan lika dåliga som AB själv.
Inte ens Nyman hjälpte oss mot Örebro vilket man hade hoppats på. Var ganska tydligt ikväll att den sämsta coachen i SHL förlorade mot en bra coach trots ett på papperet bättre lag.
Många väldigt anonyma ikväll men i särklass mest anonym var Isac Brännström. Han var mer anonym än vad en en riktigt grym domare är.
Vi kommer nog helt välförtjänt att sluta på sista plats och fullborda en fiaskosäsong och det är en underprestation av gigantiska mått. Trots vår eminenta kontinuitet.
De skriver på Svenska Fans att de hoppas att AB förlänger sitt kontrakt ännu längre. Speciellt om AIK och HV hamnar i HA.
Inte direkt ledsna över att de blivit av med AB. Svårt att begripa hur någon i SHL kunde anställa honom. Förlängningen på det är ju som ett skämt och ett hån samtidigt.
Min teori är som sagt:
JL som nyss klivit ner som klubbdirektör kontaktar Stillman som gör bedömningen att AB är en reko kille som han fungerar tillsammans med. AD och Nübbs ger sig av till Stockholm för att fixa kontrakt.
Jag tror som med andra ord att anställningen sköttes precis som alla centrala anställningar skötts i föreningen: 1. i panik, 2. via begränsad kontaktyta och 3. utan noggranna/kompetenta bedömningar av fler kandidater.
Det skulle kunna förklara valet. För jag har hela tiden ställt mig frågan till varför det va en sådan grej att babblarna gjorde en roadtrip till enkom Sthlm och där rekryterade AB. För jag köper inte snacket att dem tittade runt och valet föll där. Det går liksom inte ihop
För mig veterligen så fanns det väl inte några namn som sipprade upp medialt som tilltänkta kandidater.
Och helt plötsligt stoltserade man med AB som vår man.
Jag har därtill varit inne på (läs: totala spekulationer från min sida) att förlängningen av AB dessutom påverkats av något form av löfte som gjorts i samband med att JL kickades och AB oväntat snabbt fick kliva upp som head coach , men där har en del med bättre koll antytt att det kanske sett annorlunda ut.
Allt är ju så himla hysch pysch
Gissa vilken Center som fick minst istid i 5 m 5.
Tunga gubben längst ner med en CF% på under 30%.
Den jag syftar på, CF% 70%.
Är det ett stort jädra önsketänkande om jag inbillar mig att man gör det för att spara dem inför framtiden, när det redan var kört?
Tveksamt.
Gick rätt hårt på några spelare igår.
Han diggar inte Kero helt enkelt.
Som iofs inte, likt resten av laget, inte gjorde en bra match igår.
Men han gör jobb på isen som Blomman kanske inte ser, eller inte tycker är viktigt.
Hur är det möjligt att efter 50 omgångar så har ingen varken här eller offentligt ifrågasatt AB om Tikka? Jag verkligen fattar inte det. Inte ens JP har ställt eller nämnt denna gåtan. Hur kan han glida under radarn med att konstant ge denna Tikka istid?
JP är ingen riktig journalistik. Det borde fanimej vara förbjudet att vara så pass stor sponsor att man har tryck på dräkten eller liknande. Det blir ingen distans, jäv… nån, vi, borde ifrågasätta JP.
Jag önsketänker/inbillar mig det.
Tyvärr skulle jag inte bli förvånad om det här är den stora korrigeringen inför kvalet. Att öka istiden på Tikka som ska “visa vägen”.
Det är ju inte heller ovanligt att man i kris söker sig till det som känns tryggt och bekant. I Antons fall en otymplig spelare utan några som helst kvaliteter, men som man fått för sig bidrar med “energi”, “kampvilja” och “fysik”.
Oavsett vad. Antons matchande den här säsongen, i synnerhet när det gäller Tikka, är väl det yttersta beviset på att Blomman och Co INTE tittar på underliggande siffror.
I HV71 spelar man efter vad man tjänar!
Nu har iofs Tedenby stått åt sidan men det tar nog emot för Anton och hela styrelsen!
Ta en Hugo P och jämför med Isac Brännström så måste det ju vara det. För vilken junior som helst i HV71 hade ju gjort det bättre.
Anton måste börja spela dem som är heta mest! Finns ingen annan väg nu! Måste sluta välgörenhet i HV71!
Och Hockeykväll-Jonas sågar lagbygget, känns inte superinsatt. Det stora problemet är ändå hur man väljar att använda de spelare vi haft tillgängliga. Det hade funnits så mkt mer att få ut. Dåligt att de inte bättre insatta.
Detta ämne stängdes automatiskt 7 dagar efter det senaste svaret. Nya svar är ej längre tillåtna.