Omgång 50: IK Oskarshamn - HV71

[size=150]IK Oskarshamn - HV71[/size]

Oskarshamn är nästa motståndare i SHL för HV71.
Ett HV som kommer från en förnedrande 6-0 förlust
på hemmaplan mot Leksand. Efter hur många torskar
som helst så testa och vinn en match nu HV71!! :astonished:

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Jag vill tro på det men jag gör det inte, Oskarshamn är ett hockeyLAG inte en samling ointresserade f.d bra hockeyspelare som bara vill gå hem.

Om man nu vill önska sig Oskarshamn i kvalet så är det kanske dags att visa varför :neutral_face:

Vi förlorar. Igen.

Kanske den viktigaste seriematchen sedan 1971…

Finns absolut inget som talar för seger.
Men Önerud uttalade sig om att man skäms efter Leksand matchen och att samtliga skulle titta sig själv i spegeln och Önerud själv skulle inte lägga sig ner. Då är det dax att kapten går i bräschen imorgon och visar alla andra vad som gäller för att vinna hockeymatcher.
Det har han absolut inte gjort under säsongen. Om nu hans sjukdomstillstånd ställt griller i huvudet vilket jag har full förståelse för så borde ju någon annan tagit över kaptensrollen.

Nu måste det till en ishockey som åtminstone kan ge oss chansen att vinna hockeymatcher. Det har vi inte haft sedan uppehållet.
Gunnar måste nu stå resterande matcher för att lägga denna börda på en ung kille som Hugo tror jag inte på.

Som jag också skrivit i en annan tråd så tror jag vår enda räddning är en ny HC utifrån är Hv71 enda räddning.
Perra Jonsson är mitt val! Är Lillis kvar så tror jag tyvärr vi spelar Allsvensk ishockey 21/22. Lillis är tyvärr arbetsskadad efter åren med Lindbom och Rahm.

Måste vinna så vi slipper Brynäs i kvalet! Oskarshamn slår vi i kvalspel!

Jag tror att Oskarshamn kommer komma in toktaggade och dom vill ha psykologiska övertag lika väl som oss. Dom kommer vilja vinna. Det har vi sagt att vi också vill, men det visar vi inte. Jag tror att Oskarshamn visar det.

Vi kommer säkert föra spelet, äga pucken, men skjuta 18 skott, där hälften kommer i sista perioden från sargen på blålinjen, utan folk i slottet. Så… Ja

Kvalificerad gissning. Oskarshamn slår oss med 4-1

Bra. Gunnar i mål. Vid seger är han given förstakeeper i ett kval. Vid förlust är det 80-20 till hans fördel gentemot Hugo.

Vi behöver rutin. Check på Gunnar.
Vi behöver en målvakt som faktiskt kan hålla nollan. Check på Gunnar.
Vi behöver en målvakt som faktiskt kan vinna viktiga matcher. (Check på Gunnar)

Stora frågan är om man vill och vågar utsätta sig för ny eventuell terror.
Har ju kommit upp i medioker ålder men, macces nedtickningsklocka är klockren och
klart pulshöjande så jag tittar, faktiskt.

Jag menar, står det 7-1 till HV så blir det annars kortis i Iphonen pga alla sms.

Skiter fullständigt i målvakten. Gör vi inte mål ikväll kan vi lika gärna lämna WO resten av säsongen.

Skjut på allt. En puck. En domare. En IKO-spelare. Lillis. Vad som helst, bara skjut!

Fröberg är så dålig så alla klockorna har stannat här…

Är det en HV-klack som hörs?
Isåfall ska dom ha varsin guldmedalj och fri slang, livet ut.

Jaha. Där var det över.

Haha…det är en parodi utan dess like, vi har inga målvakter, inga målskyttar…men…vi har snart ett allsvenskt lag

LOL

Pinsamt. Hade varit rosenrasande om jag varit Brynässupporter.

De verkar ju inte vilja spela över huvud taget

IKO vill mer.
Jag fattar inte varför det sett så energilöst ut under hela säsongen.

-21. Vad krävs det för att bänka den här killen för gott? Stänger av nu. Fuskbygge deluxe

0-1 direkt…Suck!