Omgång 50: Timrå IK - HV71


[list]OMGÅNG 50 | E.ON Arena | Torsdag| 2013-02-21 | 19:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:

  • Omgång 04: Timrå IK - HV 71: 2 - 4 V

  • Omgång 21: HV 71 - Timrå IK: 3 - 1 V

  • Omgång 24: Timrå IK - HV 71: 3 - 5 V

  • Omgång 36: HV 71 - Timrå IK: 2 - 0 V

  • 3:a (93p)

  • Senast: MODO Hockey - HV 71 3 - 4 V

  • Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog: (14+24) 38p

  • Bästa Målskytt: #18 Jesper Fasth: 18 mål

  • PP: 14,46% | BP: 85,14 %

  • GM/IM: 141 - 109 (+32)

  • Oscar Fantenberg, Jesper Williamsson (långtidsskadade) Daniel Fernholm, Sebastian Strandberg, Anton Bengtsson, Johan Johnsson, Gustaf Wesslau

  • 11:a (49p)

  • Senast: Rögle BK - Timrå IK 0 - 4 V

  • Bästa Poängplockare: #14 Niklas Nordgren (8+16) 24p

  • Bästa Målskytt: #8 Per Hallin: 10 mål

  • PP: 13,55% | BP: 82,43 %

  • GM/IM: 91 - 117 (-26)

  • Rasmus Edström, Alexander Larsson, Robin Lindqvist, Tommy Stenqvist, Simon Önerud

[i]* Notera!

  • Max Örnskog elitserie-debuterar ikväll.[/i]

Förstaplatsen kan vi glömma. SAIK är för bra för att tappa ett försrpång på sju poäng med bara sex omgågar kvar men andraplatsen kan vara mycket värd om man tittar på tänkbara kvartsfinalmotståndare. Full fokus nu HV !

Max Örnskog gör sin elitseriedebut imorgon efter centerbrist, Strandberg, Sandberg, Bengtsson & Johnsson skadade

Det var en positiv nyhet ang Örnskog.
Ska bli intressant att följa och pappa Stefan lär vara duktigt stolt.
Blir inte förvånad om Max dessutom hänger en balja.

Kul för Max men undrar hur kedjorna blir då, kommer Snöret flyttas ifrån Krog-kedjan och axla som center i en tredje kedja igen ?

Antingen de eller så tar Sundh den platsen som han gjorde i slutet av förra

Spelar man som man tränat denna veckan,så blir kedjorna enligt följande under förutsättning att inga sena skador eller sjukdomar inträffar:

Carlsson, Karlsson, Nilson
Davidsson, Krog, Rakshani
Jämtin, Sundh, Fasth
Ledin, Örnskog, Kristiansen

Möjligen blir Johan Lindström 13:e forward.

Helt underbart att se Örnskog på laguppställningen igen, det namnet ger rysningar! Lycka till Max!

Det är underligt att det skall till en massa skador för att man skall kunna skaka fram dessa intressanta formationer…
Om det nu stämmer ser det onekligen spännande ut. Synd att jag inte kommer kunna “se” utan tvingas till hörselmediet. Jag får hoppas på att ni andra kan förmedla bilder genom text här på forumet.

Intressant match… Tänkte glida upp till Timrå å deras sketna arena men bortastå är UTSÅLT?! Vet ni här inne om det ska bli ngn slags invasion eller har ticnet bara ändrat om så alla ståplatsbiljetter går via hemmastå? Märkligt…

Tredje femman med Jämtin, Sundh och Fasth ser intressant ut men jag ser en stor svaghet och det är SUndhs position som center. Han är alldeles för svag tekare tyvärr annars

Absolut en väldigt viktig match, AIK möter ikväll FBK och med lite tur kanske vi kan få ett 3p försprång. Men då gäller det att vi vinner ikväll.

4th Line
97. Ledin, Per
20. Örnskog, Max
16. Kristiansen, Tommy

3rd Line
76. Davidsson, Johan
9. Krog, Jason
8. Rakhshani, Rhett
5. Luoma, Mikko
46. Trygg, Mats

2nd Line
91. Jämtin, Andreas
13. Sundh, Oscar
18. Fasth, Jesper
25. Karlsson, Mattias
33. Fälth, Elias

1st Line
72. Carlsson, Patrik
71. Karlsson, William
4. Nilson, Marcus
26. Spang, Daniel
22. Petrasek, David

Goalies
37. Gunnarsson, Jonas
30. Kokman, Viktor

Extra Players
79. Lindström, Johan (RW)
17. Engsund, Oscar (LD)

Har vi maximal otur så vinner Färjestad, Skellefteå och Luleå samtidigt som HV71 förlorar.
Då är definitivt första platsen ur vårt sikte, samtidigt som Färjestad drar ifrån och Luleå endast är två poäng bakom oss. Det kan bli riktigt spännande sista omgången då vi möter Luleå. Den matchen kan vara avgörande om vi slutar, tvåa, trea eller fyra. Jag struntar faktiskt i om vi slutar tvåa eller trea utan det som jag är riktigt nervös över är att Luleå ska gå förbi oss.

Man får väl strunta i principerna och hålla på Fjollträsk :exclamation:

hmmm, färjstadz vill man ju helst ha bakom sig, tråk-lule får gärna missa slutspelet, SAIK bryr jag mig inte om… så ja, jag hejjar på gnaget idag! Men mest på HV.

AIK -FBK 1-0 1.32 min

1-1 nu

vad har vi, 6 icings på 8 minuter?

Nu vore det skönt med ett sånt där riktigt orättvist Hv-mål efter Timrås PP.