Omgång 50: Växjö Lakers - HV71

Växjö Lakers - HV71


image image

Jag var hos tandläkaren idag.
Eftersom jag är helt oförmögen att skilja på den upplevelsen och tanken på att genomleva kvällens match, så kommer inte heller denna ingress undan smärta och lidande. Fördelen med att skriva en ingress är dock att man, under stunder av mental smärta, kan hålla sig kort. Att bryta fort innan smärtan sätter sig och blir alltför permanent. Ingen vill se lökars spela hockey. Ingen borde se lökars spela hockey. De är lika intressanta som den meny man får hos tandläkaren. Allt går från måttligt obehag till obeskrivlig smärta. Lökars. Vilken skit.

Krossa lökars!

Ortio orerar

FORZA HV71!!

10 gillningar

Oavsett resultat kommer min mage vinna pga marsipantårta.

6 gillningar

Ska följa matchen på ful-länk. Se om jag kan hitta nåt jag kan använda för att lura mig själv att hoppas inför kvalet.
Vilka spelare ser motiverade ut?
Vilka spelare håller huvudet högt och uppmuntrar lagkamrater?
Vilka spelare framstår som energitjuvar och surgubbar?
Vilka spelare agerar ego och tar dumma utvisningar?

1 gillning

Denna vinner vi bara inte

1 gillning

Bättre att vila några av de få bärande spelarna vi faktiskt har inför kvalet istället för att riskera något skit de här sista 3 onödiga matcherna.

1 gillning

Få matchen spelad så laget inser att det är kval som gäller.
Sen är det fan dax att sätta upp ett spel som håller för slutspelshockey. Det kommer vara en helt annan hockey än serielunken. Har vi en växel till att lägga i är frågan!?

1 gillning


Ser onekligen svagt ut. 8 (!) spelare borta.

3 gillningar

Och nu mörkar man skador :blush:

3 gillningar

Vilas spelare helt enkelt till kvalet nu?
Tänker på OSL, Foppa?

Är det bara jag som inte begriper varför man lägger locket på trots att det läckt ut i media då och då? Vad skulle man kunna dra för vinning utav det? Psykologiskt?

Tycker det ser likadant ut som vanligt vi har så mycket bredd att fylla på med :sweat_smile:

1 gillning

Får hoppas det.

Hoppas man undviker fler skador, då skador är det största hotet i de kvarvarande matcherna och som kan fälla avgörandet i kvalet redan på förhand.

1 gillning

Teden och Önerud har fungerat tillsammans tidigare.
Upp till bevis!!

Marsipantårta eller masipaantåta?

Helt obrudd och avskappnad inför kvällens match. Såsom i tisdags mot Örebro. Ganska angenäm känsla.

1 gillning

Vilket intro Växjö har alltså

Ha, Mark Zuckerberg ljuger i tv.

Som om han tror att HV kommer går för det :joy:

2 gillningar

Vi går för det!

image

1 gillning

Varför tydliggör man försvarsspelet med 4 matcher kvar av säsongen? Fan va luriga vi hade varit i ett slutspel.

1 gillning

Sjöholm…