Omgång 51: Djurgårdens IF - HV71

[size=150]Djurgårdens IF - HV71[/size]

HV71 reser till Stockholm för match mot Djurgården
på Torsdagskvällen. 3 raka segrar har HV sedan FBK fiaskot.
Med topp 6 i sikte så är det nog seger som gäller mot DIF.
Tyvärr så skadades Christoffer Persson i matchen mot Luleå.

jnytt.se/article/smallen-fo … backskada/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Hoppas att vi får se en lika bra insats i denna matchen som i period 2 & 3 i förra matchen, samt att Linus gör ytterligare en bra match så han går in i slutspelet med ett bra självförtroende!

Tror det kan bli en jämn match med seger i sudden för HV med 3-4. Men så kom jag på att ja just det Linus står ju säkert :slight_smile:

Så räknar med att vi seglar iväg till 4-1 eller 5-1.

Sen väntar en kross utan dess like när vi möter träsko på Lördag. Då kommer de få bekänna färg-i.stad-en

Tror säkert man ställer Sandström i mål idag. Man vill säkert matcha in Söderström försiktigt.
Oavsett så finns de chans på seger,för nu har vi två vinnarmålvakter i laget.

Jag ska till Hovet ikväll!

Tog en sittplats nära HV-klacken. Kommer ju alltid ett gäng HV-fans i Stockholm men vet någon om det går några NBS-bussar upp?

Lite tunnt på backsidan utan Persson men Linus fortsätter i målet, ger oss alltid chansen att vinna. KÄMPA HV

Sitter o tjuvlyssnar på DIF-fans på baren Hovets hörna. Flera av dem är helt normala :slight_smile:! Fick just laguppstållningarna av en DIF-farbror. PW som andra målis, skönt för Felix att slippa åka buss i åtta timmar.

Är HV enda lag med kaptenen i fjärdekedjan?

Sitter fyra meter ifrån o lyssnar på Linkans Brembergs matchanalys!

Fick ett snack med Linkan om hans tid i HV. Men det sparar jag till en annan gång.

Enligt den laguppställning som HV lagt upp på FB är Sandström andra.

SHL och Swehockey skriver PW

Om så är fallet är det ju bara hålla tummarna för att Linus håller… Så jäkla märkligt att ge plats åt PW på Sandströms bekostnad.

Växjö ställer över Rahimi Welch Reddox och Lundberg mot Malmö, hoppas de vinner ändå :slight_smile:

PW är backup, och som du säger, mkt märkligt

Jag såg just uppvärmningen. Nr 53 stod i mål.

Vem är förvånad?? Inte jag.
Sen undrar jag när Wännström skall ta Figrens plats? Nä just de ja. De kommer ju inte hända.

Det handlar ju inte bara om hans tre raka förluster innan han blev petad.

Tänker på vad som händer om Linus går sönder, känns ju som en risk. Och om han inte levererar, minns kollapsen tidigare under säsongen mot just Djurgården.

Hade vi haft Sandström hade vi ju haft ett annat vinnarvapen att slänga in. Med PW…

Sen undrar jag också vad det här skickar för signaler till Felix. Han har kontrakt över nästa säsong. PW drar. Det finns ingen anledning att satsa på den senare längre. Men det gör det i Felix fall.

Står pw blir det dunderførlust och sæsongen kan sammanfattas som øver.

Linus lär såklart stå. Sandström kanske sjuk? Annars konstiga signaler med PW som 2a.
Jag är mer orolig med backsidan inför stundande slutspel kommer inte Jakkola tillbaka är det riktigt illa.
Snacka om att HV71 spelar ett ruggigt högt spel genom att inte ha agerat. Nu har ju peppar peppar Styrman spelat efter förmåga och gjort det helt ok men Zanetti är ju säkerhetsrisk många gånger varje match.

Söderström står om man ska tro SHL.se.

Usch om dif gör mål hatar verkligen deras mål låt

Puck out av Söderström efter 13 sek…

Håll tätt nu!