Omgång 51: Färjestad BK - HV71

HV71 vs Färjestad BK

Ha!
Som ett flatljus på en bottenfrusen vätteryta i styv kuling och tjugofem minusgrader. Så intressant är dagens match. Det finns ingen anledning att lägga ut orden. Efter varandra eller på hög. Man borde gräva ner dem. Låta dem förmultna och anta en stark doft av förruttnelse. Låt framtiden återfinna dem, omforma dem, blåsa liv i prosan medelst en återkomst till relevansen. Till SHL.

Så. Stopp. Stanna. Det räcker nu. Få stopp på skiten.

Anton babblar

FORZA HV71!!

9 gillningar

Nycklarna™
Kontinuitet™

1 gillning

Vi skall komma ut med hög kontinuitet.
Annars tar blomman på sig allt.
Vi hörs på andra sidan kära vänner

1 gillning

Bidrar med den här, sen skiter jag nog i resten. Orka se möget få stryk igen.

5 gillningar

Oroväckande med alla sjukdomar inför kvalet.

1 gillning

Kan inte heller vara lätt vara flatlus i styv kuling.

3 gillningar

Lindbäck står. Alnefelt står.

Gissar på målrik match

7-4 Vinst FBK

1 gillning

Idag har vi öppet mål😜 yes!!!

1 gillning

Kan ju vara kul se om Annborn får nån istid och om Tikka kommer upp i 20 min istid.
Spännande värre.

Min avatarer kommer titta

2 gillningar

Badar bärs ist

3 gillningar

Trist med Hugo i mål. Å andra sidan. Han är förlorad. Jättetorsk i kväll gör ingen skillnad för hans självförtroende. Så kanske taktiskt bra att han står och vi sparar både Dichow och Glifford i kvalet.

1 gillning

Modoröv

Tikka symboliserar hela HV-mardrömmen vi lever i.

Jag tänker på filmen Halloween när barnen ropar förskräckt att de sett the Boogeyman och de vuxna bara skrattar bort det. Sen plötsligt står Tikk… Michael Myers där utanför dörren.

Det är Tikka och HV för mig. En jävla skräckfilm.

8 gillningar

Sammanfattas med ett ord: arsle, för det kommer nog gå arseldåligt.Någon som på allvar tror annat?

Även en blind höna kan hitta ett korn heter det, inte omöjligt men inte så stor sannolikhet att det händer. Så här tror jag om HV71’s chanser till vinst ikväll.

Ska vi förlora någon gång med 10-0 så blir det ikväll.

Tur Westberg kommenterar så man får ut något av kvällen. Allt utom en överkörning får väl ses som positivt

2 gillningar

Ingen som kan sätta en skena i isen så säsongen ställs in?

Hahaha, lämna WO, ni är ju en skam för svensk hockey, 27 sekunder

2 gillningar

haha 27 sekunder

1 gillning