Omgång 51: HV71 - IF Troja-Ljungby

[size=150]HV71 - IF Troja-Ljungby[/size]

Ett smålandsderby mot Troja gäller på
fredagen för HV71. HV har två matcher kvar
innan slutspelet. Hoppas på bra spel och tre
nya poäng för HV.

Stillman inför match: hv71.se/article/fj9val0l1-3 … ja-ljungby

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Hade det inte varit en god idé att vila en kedja och låta Wikström, Wennlund och Netterberg få speltid?

Verkligen! Jag har varit inne på det i tidigare tråd, låt Forsberg-Vesel-Huhtala vila. Och kanske även Matson, Lindbäck och Billins.

Det är bara bra att ge de du nämner och Dirlanda å Norbe lite ökat förtroende. Nu vill jag inte underskatta någon, men dessa bör även få avlasta i kvartsfinalen.

Orimligt laddad för en nästintill betydelselös match.
Hoppas man kan fortsätta trumma på med ett fint resultat så vi går in i kvartsfinalerna med gott självförtroende.
Framåt, älskade förening!

Nja… just idag är jag faktiskt lite blasé. Det är ju troja? Jag funderar på att åka till ‘Sjöarn’ och kolla på Frillesås när de möter Bollnäs i det negativa kvalet i bandyns elitserie. Det är fart, fläkt och färg, i vårt …

HV71–Troja-Ljungby
När: Fredag 11 mars, 19.00.
Vad: Hockeyallsvenskan, omgång 51.
Var: Husqvarna Garden.
Läget i HV71: Har redan säkrat seriesegern med sina 111 poäng på 50 matcher. På skadelistan finns Alexander Ytterell, David Ullström, som ännu inte är i isträning efter sina hjärnskakningar, samt Zion Nybeck men Nybeck har börjat träna på is efter sin fotledsfraktur. Victor Sjöholm är tillbaka efter sjukdom. Tyler Vesel avstod torsdagsträningen efter att ha träffats av en puck i matchen mot Södertälje men det ska inte vara någon fara för hans medverkan mot Troja-Ljungby. Toppar den interna poängligan gör Fredrik Forsberg, som har producerat 52 poäng (28+24) på 44 spelade matcher.
Läget i Troja-Ljungby: Troja-Ljungby ligger sist i Hockeyallsvenskan med 41 inspelade poäng på 49 matcher och det är redan klart att laget kommer att få spela jumbofinal. Vilket motstånd man får där avgörs under de sista omgångarna. Har förlorat de tre tidigare mötena med HV71 med 3–6, 3–5, 0–2. Toppar lagets interna poängliga gör Joakim Hillding med 40 poäng (16+24) på 48 spelade matcher.
JP/Jnytts Patrik Sjöblom tippar: 5–1.

fraggelberg? :open_mouth:

korrekt! :smiley:

Nej låt Forsberg spela. Har spelat honom som allsvenskans bästa målskytt. Tajt! :slight_smile:

Tokladdad! Serien avgjord, omgång 51, men fortsatt otroligt mycket att spela för! Så är det. Vi måste in i kvarten med bra mode, linor som är redo och i zonen. Självklart är man på plats i HG denna afton! :slight_smile:

:slight_smile: Tur för dig att “nicket” Windom Earle varken är Tommy eller Stilles. Lycka till!!

Jag vill veta vad som gör att Johan tror på troja… vore kul med lite ord, inte bara en gissning.

Blev också lite fundersam först, men i en kommentar på Twitter skriver Johan att han fick hjärnsläpp när han svarade på mejlet och att han tror att Hv tar det här :slight_smile:

:laughing: Han tar HA like seriöst som vi :wink:

Laget mot Troja:

Gunnarsson håller nollan för åttonde gången ikväll

Bertov och Sjöholm utanför laget. Wennlund sjunde back… Intressant.

Har Sjöholm skitit i det blå skåpet? Småskadad? Måste finnas en bra förklaring. Orimligt med Wennlund före annars… Kan förstå att man vill vila Bertov som spelat en hel del men Sjöholm har ju varit utanför laget helt på sistone…

På tal om nåt helt annat så hoppas jag Andrae får göra minst en poäng ikväll så han blir ensam på förstaplatsen för flest poäng av en juniorback.

Står ju lite längre upp i tråden att Sjöholm har varit sjuk.