Omgång 51: HV71 - Leksands IF

Som sagt. Och Hersley. Hur svårt ska det va att plocka bort honom?

Någon som har lagt märke till att Bengtsson spelat istället för Jämtin? Hänt 2 byten irad nu. Hoppas innerligt att Hv inte har chansat med Jämtin.

Förbannade Hersley.

3-3 nu

O nu Rajala!!! JAAAAAA

Gött Rajala! Snyggt

rajala ä grym… hans mål till 100%

Just nu är vi helt klara för SHL nästa år! Köoööör pååååå!!’

(om örebro inte tar 2 p)

Känns som att vi har lite grepp på matchen nu. Samtidigt har Luleå jobbat sig tillbaka i sin match, vore skönt om Örebro förlorade. 16-1 till Luleå i skott i andra perioden. Omark verkar vara pigg

Det verkade inte va nått allvarligt, Jämtin är tillbaka på isen.

Ledin visade HV-hjärta med sin kvittering till 3-3.
Riktigt kul att se Brithén och Jämtin på isen igen och detta SKA bli 3 pinnar.

Nu trillar dom in !!! Synd bara att öhk leder annars hade det varit en perfekt kväll

Bra flyt ikväll!

Viktigt för Sandberg att få göra mål. Dessutom har de flesta i laget sett pigga ut ikväll tkr jag!
Marcus Nilsson gör ett bra jobb, och Ted Brithén är ju grym. Viktigt för Bengtsson att få göra en bra assist där också.

Synd bara att inte Jesper Williamsson kan träffa mål bättre.

Wesslau är bäst på isen!

Härligt!

Fan vad skönt att hv leder så stort. Fan att örebro leder.

Mycket skön och viktig seger ikväll!!! Tack för det gubbar!

EDIT: Tyvärr vann ÖHK. Hade dom torskat hade kvällen varit perfekt.

GÖTT!!! Synd bara att ÖHK vann. Minst två pinnar imorrn och man kan andas ut.

Gott med lite mer mål och gott med vinst!
Brithén var riktig bra och Rajala verkar tänt till igen.

Örebro är elva (11) poäng efter.
Slappna av, va inte så negativa.

Vad lite det skrivs i matchtrådarna efter uppehållet, Om man jämför med tidigare. Har ni glömt bort att hockeyn har startat igen?

Sammanfattningsvis så startar vi segt och stillastående i första perioden, Förutom Rajala. I andra och tredje spelar vi betydligt bättre med mer fart och hittar varandra mycket bättre med passningarna. Skapar många bra chanser och var värda den här seger.

Det jag kan önska mig i nästa match är att man är än mer på tårna från start och spelar precis likandant som man gjorde i sista två perioderna. Fast med lite mer speed i skridskoåkningen av samtliga när chanserna öppnar sig. Och att man håller ett lagom högt tempo så att spelet flyter bra som det gjorde på slutet idag. Fick bra snurr i Leksands zon flera gånger.

Sen att vi kanske tar avslut i bra lägen lite oftare själva än att lägga den där passningen när vi redan har ett kanonläge.
Sandberg var ju helt ren men väntade in spelare. där skulle han skjutit.
Christenssen hade riktigt bra läge själv att skjuta istället för att lägga på holzapfel som var lite väl långt ut på kanten så målvakten hinner med en förflyttning.

Min sista önskan är att Fiala inte dribblar för mycket, att han tar avslut ur halvbra lägen ibland också och inte försöker dribbla sig förbi VARJE gång. 90 % av gångerna så misslyckas han ju och det han började med att skapa rinner ut i ingenting.

Brithen var grym i sin comeback, Även Rajala tyckte jag höjde sig idag och spelade bättre. Jämtin har en bit kvar men skönt att han är tillbaka. Bengtsson såg till och med rätt hyfsad ut idag.

Riktigt bra avslutning på kvällen. Nya tag imorgon. Bra jobbat.

Är inte negativ, bara lite nervig. Hela säsongen har man gått med kvalserie-ångest så lite svårt att slappna av förrän det är 100%. Men självklart det ser jäkligt bra ut :slight_smile: Att Hv tar 0p och örebor 12p är ju sjuuuuuuuukt osanolikt men korkar inte upp champangen förrän det är helt klart.

Så länge det är 12 poäng kvar att spela om och det faktum att man möter Örebro i sista matchen gör mig nervös…

Stabilt med seger iaf. Mer sådant.

Ganska kul händelse i matchen var när Rajala gick ner och tacklade 198 cm/100 kilos backen Tom Linder.,Nu blev det ju inte så mycket till tackling men cred ändå till Rajala :stuck_out_tongue: