Omgång 51: HV71 - Leksands IF

Jag är inte negativ. HV vann sin match och det är det enda man kan både göra och begära. Men jag är oroad. Mer inför matchen än efter iofs, men i och med att ÖHK har värvat in spetskompetens som uppenbarligen kan avgöra matcher på egen hand så tar jag inte ut ett skit i förskott.

Ja HV har 11p upp. Ja det är 12p att spela om. Ja det ska mycket till att ÖHK ska lyckas. Men det är inte omöjligt. Osannolikt men inte omöjligt. Jag kommer att slappna av när det är omöjligt. Men inte innan.

Bra match rakt igenom idag…
En som verkar vara riktigt på gång så är de Jason Krog.
Riktigt bra Ida o mot Luleå me tycker jag…
Helt annat go i honom kämpar o sliter o tacklas t om. .
Hoppas han kan få med sig några poäng snart
.
2 poäng räcker imon det ska vi la klara…

JP-femman

5- Toni Rajala
Spelade, som vanligt, med mycket fart och gjorde också det viktiga 2-1-målet. Det händer mycket när finländaren är på isen.
4- Gustaf Wesslau
HV-målvakten stod för flertalet kvalificerade räddningar när Leksand tryckte på och räddade hemmalaget vid flera tillfällen.
3- Elias Fälth
Har haft det tungt, men med Mattias Karlsson som backkollega var HV:s nummer 33 i stort sett felfri.
2- Riley Holzapfel
Fick ganska sparsamt med istid, men hann ändå med att skapa mycket och dessutom göra ett av HV-målen.
1- Marcus Nilson
HV:s vikarierande lagkapten såg ut att trivas i kedjan med Jason Krog och Andreas Jämtin. Spelade rejält och var bra i defensiven.

Att JP lyckas med konststycket att få med Fälth och inte Brithén är totalt obegripligt.
Gör en egen istället som enligt mig ligger närmare sanningen.
5- Gustaf Wesslau
4- Toni Rajala
3- Ted Brithén
2- William Karlsson
1- Kevin Fiala

Borde vara spöstraff på att få in Fälth och Nilsson före Brithén…Håller med om din lista Ward, men skulle vilja få in Mattias Karlsson på Williams eller Fialas plats

Ok att Fälth gjorde en bra match, det kan vi inte förneka. Men kanske inte en top 5 bedömning. Fiala med? Varför inte Christensen? Hugget som stucket.

Tycker HV spelade en bra och jämn match där det lika gärna kunde blivit 1-4 till Leksand.

Vi var bättre i första, Leksand i andra och tredje var HVs igen. Rajala spelade bra och Brithén var spelsugen.
Gött att Jämtin gör comeback, han kommer bli nyttig i ett eventuellt play-in. Kolan spelade stabilt och han kändes tryggare än i förra matchen. Wesslau gör en bra match och räddar oss ett par gånger.