Omgång 51: HV71 - Leksands IF

HV71 vs Leksands IF


image image

Rakt från hjärtat: F this $hit.
Det är som det är, det som var har varit, det som är idag är meningslöst. Vi har de senaste åren vart mer Leksand än Leksand. Mer Timrå än Timrå. Extremt mycket mer Timrå än Timrå. Det kommer krävas ordentligt med ordentlighet för att HV71 skall bli mer som HV71. Men, låt oss göra precis som några av er varit inne på: F this. F det som varit, F det som är, F idag.

För snart, “imorgon”, börjar kvalet och när vi vaknar den morgonen finns bara en sak: Stötta laget. Stötta laget. Stötta laget. Men vi är inte där ännu, så det finns ingen anledning att agera blodtryckshöjande i detta läge. Sitt ner i båten i två matcher till. Sedan tar vi i från tårna.

Krossa knätoffsarna

Game day

FORZA HV71!!

11 gillningar

Mäktad imponerad om det ens blir halvfullt ikväll. Jag lägger energi på annat än hockey till nästa fredag. Skål på er och trevlig helg!

1 gillning

Varför skulle vi va klara för kval så tidigt :sleeping:

Mäkta imponerad om det blir 300 inlägg i matchtråden

Kommer faktiskt vara på plats idag :sweat_smile:

5 gillningar

Alltid mycket folk mot Leksand. Slutsålt enligt hemsidan men säkert en hel del säsongare som stannar hemma och kollar på SVT (fy och fasa)…

Jag är på plats, redo att leta gallfeber på valfri Leksing.

2 gillningar

Vi fanns har jobbat på bra med att skapa oss en realistisk självbild.
Jämför oss med Leksand.
Men jag vill hävda att vi fortfarande ser på vår klubb genom rosafäragde linser.
För er som vågar ta ytterligare ett steg i jakten på realistisk självbild finns ett ord som skapar frossa och diareer.
Boltic.

1 gillning

Skall som ALLTID se matchen. Mjukar upp med VF-FBK.

1 gillning

Om inte annat får man ju bärsa lite :grin:

1 gillning

Någon som ska till Malmö på tis?

1 gillning

Tror HV vinner idag. Men vilka ointressanta matcher det varit.

Är Nardella avstängd?

Oroväckande att med en vecka kvar till kval ställa upp med detta lag. Lindbom säger ju att han inte vilar nån… Fan.

Ja

Känns stabilt att man spelar två 4:e kedjor iaf. Sen är det väl max en 3:e kedja man fått ihop och tillsist nån form av förstakedja.

Precis som under hela säsongen 23-24 med andra ord!

Usch, det ser tunnt ut på backsidan idag…

Brukar bli två skärmar när båda mina favoritlag spelar (Arsenal och HV), denna eftermiddag blir det nog fullt fokus på fotbollen vid 18.30 och lite titt på HV i halvtid. Så länge vi inte får några nya skador/avstängningar så är det en vinst i min värld, allt fokus på nästa helg!
Trevlig kväll vänner!

Positivt att Lindbom verkar ha gett upp drömmen om SHL:s bästa fjärdekedja…

Skönt att få se Önerud i en bättre omgivning. Får vi tillbaka AP och OSL till kvalet ska det vara självklart att slänga upp två tredjedelar av Hansson-Tikka-Stakkestad-kedjan på läktaren. Eller vet ni vad. Släng upp alla tre och ta in Träff och Pettersson istället.

2 gillningar