Omgång 51: HV71 - Luleå HF

[size=150]HV71 - Luleå HF[/size]

Serieledarna Luleå på hemmais är det som gäller
på tisdagskvällen för HV71.HV som kommer från en
straffseger mot Frölunda på bortaplan.

Rahm inför match: hv71.se/gamecenter/qWX-3451 … ticles/pre

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Jag är försiktigt positiv. Att plocka ner tråklule innan slutspelet börjar vore fantastiskt bra för att sabba deras känsla lite.
En förlust är inte katastrof för topp6 då vi borde kunna mobilisera inför sista omgången, men ju högre desto bättre och nu är det ju läge att faktiskt rada upp segrar…

Riktigt intressant att se hur vi agerar i kvällens match mot sedan länge klara serievinnarna.
Vi ska väl ändå kunna vara taggade till att slå dom en gång denna säsongen!?
Vi har mer att spela för, men bortsett poängläge och den superjämna tabellen för vår del, så tycker jag Sandin är inne på något ännu viktigare: att vi vill komma in i stundande slutspel med vind i seglen och med ett bra win-streak.

Luleå är ett grymt bra bortalag med sin starka defensiv och bra kontringsspel. Ungefär samma styrkor som oss mao. Vi behöver ha ett snabbt pucktempo och gå in på kasse för returer och skymningar.

En fröjd att se Lias och Kinnvall nu, men även Didrik, Bergström och Fröberg närmar sig formtoppar.

Det finns mer att krama ur och just det är väl vår styrka!

Är det någon som har koll på vad det är med Martinsson egentligen? Han har ju varit ”sjuk” ganska länge nu…

Spännande och viktig match :slight_smile: hoppas vi drar längsta strået idag.

Han har drabbats av en elakartad och ovanlig tarmbakterie som tydligen heter Yersiniabakterie eller nåt liknande. Ytterst besvärligt, kan inte behålla maten och tappar all ork. Men han är på bättringsvägen och tränar nu för fullt, men har en hel del jobb framför sig innan han är i form. Allt enligt en artikel och intervju i JP.

Jag tror det stod att han räknar med att vara tillbaka när slutspelet drar igång.

Ok, tack för infon! Låter risigt, hoppas han kryar på sig och blir återställd.

Minst 1 pinne så är topp6 helt säkrad samtidigt som vi eventuellt kan avancera några placeringar uppåt vid full pott. Vore ju gott om vi kunne vinna mot Lule och fortsätta formen som vi har.

otroligt viktigt att få en vinst mot lule

bra fart på rören i HV.

Några som vet något om Daniel Bertov Ska komma till HV?

Shit va nära av önnegud…

Bra start

Zions kedja har startat bra.

Enligt MrMadhawk, så ja: expressen.se/kvallsposten/s … -for-hv71/

varför sökte inte fröberg svampen där?

Det var där jag såg det tänkte mer om det var någon som kunde bekräfta det.

två lag med bra forecheck, detr märks.

Di Gul Svarta är lika irriterande som Getingar :imp: