Tror på Wennlund som back. Man ser att han är ganska trygg och baklängesåkningen är helt ok. En av 2 spelare med attityd i detta laget dessutom. Någon som vet om han lirat i pojk el juniorlag tidigare?
Illomäki Önerud och Bergström, den kedjan måste vara seriens kallaste.
Känns tyvärr som Bergström och Önerud, som ser fortsatt formsvaga ut, drar med sig Illomäki som tuggar på i ingenmansland. Jag skulle nog vilja se en toppad kedja. I min bok Wedin, Sandberg, Illomäki.
Vilken chans…
Hedersam förlust, men vi är ändå sämst.
Tyvärr skjuter Wedin på målvakten… bra att få fram chansen ändå.
Hur många förluster i rad nu? 10? Vad är rekordet?
20 - 35 i skott…
sen fyra hv-hatare i vit-svart, då blir det svårt att vinna.
Den desperationen och skridskoåkningen som man visar sista halvminut skulle jag vilja se oftare.
Resultatet helt oviktigt. Mer intressant att se inställningen, och den var bättre än på senaste tiden. Totalt sett ett fall framåt.
Wennlund överglänser Emil på backsidan, låt honom fortsätta där.
10 steg i rätt riktning, känns sjukt att man nästan är nöjd med en förlust
Mest positivt idag är att Wennlund gör det riktigt bra på backen. Behöver då ej se EJ mer på planen.
Mest negativt att Lillis sågar Murray på Cmore. Lillis är INTE rätt man att leda detta laget. Det visste jag dock för flera år sedan.
- Vi skrev historia idag igen.
Idag visar vi åtminstone nån slags vilja.
Detta var ett klart fall framåt, vilket är det enda viktiga nu.
Men det är fortfarande farligt uddlöst i 5v5. Om det hade lossnat lite så kan man ha en chans i kvalet.
Och man måste behålla kylan så att man håller sig på banan. Matchen idag avgjordes resultatmässigt i negativt 5-3 pga ett matchstraff plus en tvåa för abuse. Inte ok.
Men sett till storheterna så var det som sagt ett fall framåt.
Vi får hoppas domarna tycker att Hv71 ska vara kvar i SHL så vi får PP i kvalet.
PP är ju det enda sättet vi kan göra mål på.
Men att domarna ska ge Hv fördelar finns ju inte då vi alltid får kriga emot dem varje match.
0-0 i 5vs5 är väl det vi får ta med oss men vi är ju absolut inte bättre än Luleå som skapar mycket mer chanser än vad vi gör i matchen.
Wennlund som back är vår bästa back idag. Bertov är det absolut inte som är otroligt naiv i sitt sätt att spela hockey i detta läge vi befinner oss i. Chansar på allt och inget och sätter sin backkollega i skiten hela tiden.
Men vi får ge vinsten till Luleå genom domarna och vår egna Murray som ändå kan agera annorlunda men som jag ändå vidhåller inte ska vara 5min. Hade det varit tvärtom så hade Luleå aldrig åkt på matchstraff där. De åker inte ens ut för solklar tripping.
Summering av denna match så blir jag inte alls klokare hur vi ska klara bäst av 7!
Allt hopp till att observatören ser det ingen annan ser i Hv71!
Ja känns inget vidare när våra sämsta backar #17 och #3 loggar mest istid av backarna. Det är ju egentligen inte konstigt att spelarna efterfrågar trygghet när man tvingas dras med så ofantligt dåliga backar som de gjort denna säsongen. Här snackar vi Johansson,Arell och Bertov. Det är ju allsvensk klass som mest
Klart ett fall framåt. Men detta laget har inte gått in i en närkamp på hela säsongen. När det äntligen sker, måhända lite hårt, men långt ifrån ett solklart matchstraff så går tränaren ut och sågar spelaren i TV. Sänder så sjukt fel signaler. Han skulle naturligtvis försvara honom. vem går in och spelar tufft nästa gång? Just det, ingen! Ledarskap på väldigt låg nivå. Dessutom om man tar spelaren i försvar när du har tillfälle dvs på tv intervjuer så lägger du också press på dem som ev skall stänga av spelaren i x matcher. Men PK HV kör samma PK linje. Så jävla trött på den här klubben!
Jag tror också det sänder helt fel signaler, och man blir faktiskt smått förbannad.
Det är ju, som du också säger, detta som saknas i dagens Hv.
Timingen var väl inte perfekt just i den tacklingen, men ambitionen är ju 100%.
Jag är helt säker på att Lillis/Rahm/Hult har nån idé om att man absolut inte vinner matcher mha tacklingar eller hårt fysiskt spel.
Det har varit ganska tydligt i flera år.
Jag tror det är fel.
Speciellt som andra lag gärna använder sina kroppar för att stoppa/förstöra Hv:s spel och dessutom vinner matcher.
med ett par domare som kommit rätt in i matchen idag, då hade vi faktiskt haft chans på poäng, det ser jag som positivt, sen att domarna hamnade fel, blev butthurt för att någon påpekade hur jävla kassa de var, ja det lägger vi på kontot: mänskliga, men riktigt röfv-kassa, domare.
Anmärkningsvärt att domarna bara blir sämre och sämre utan att dom bli hörda eller rapportera. Spelare får göra fel och få böter och bli avstängda till höger och vänster. Men domarna, nej då, dom är fridlysta. Dom gör aldrig fel, dom bara fortsätter och blåser fel åt helvete varje omgång utan någon som helst repressalier. Och detta bara fortsätter och nämner spelarna något framför kamera så blir det böter. Jävla piss liga!