Omgång 51: MODO - HV71

Håller med det ser “Slarvigt” Ut

Snacka om att vi ger Modo chanser, tycker inte dom känns kapabla att skapa något själv direkt.

Sen tycker jag Ahl borde få chansen istället för Stenlund nån match, det har inte hänt mycket med han på isen tyvärr, men det beror ju på att dom har en bit kvar till SHL-nivå faktiskt, och spelar ju enbart pga alla skador.

Där hade vi tur, såg nästan ut som de skulle vara mål på den reprisen

Fan det är ju max 2% av passningarna som hittar rätt :imp:
Och 10-4 i skott på mål :exclamation:

Tycker HV fortsätter se uddlösa ut i avsluten. Lite mer distinkt tack.

Men va händer?! HV startade ju klart bäst, men nu är det helt ombytta roller. Känns enbart som en tidsfråga innan Modo hänger dit 1-0. Det är ju spel mot ett mål! Wesslau är ensam mot hela Modo just nu! Kommer aldrig att hålla…

TIME OUT DAGS AJ

Haha fyfan vad tragiska vi är mot bottenlag, dras verkligen med i Modos ursega tempo och publikens ofantligt värdelösa inramning gör ju inte matchen jättekul å se heller direkt…

Suck. Fy f#n vad slöa HV ser ut.

HV har slutat helt att åka skridskor. Är dom redan trötta???

Utspelade av bottenlaget. Pinsamt.

Denna perioden gick ju inte till historien. Riktigt dålig.

Sen fattar jag inte kravet att ha en hall som ska ta in x antal personer när det är helt tomt i arenan.

Skärpning i spelet i andra tack!

de ser ut som vanligt uppe i Önsköldsvik o vi skall vara glada att de inte står 0-1 elr 0-2

Herregud. Spelar HV såhär, ja då förtjänar dom inte att gå till slutspel. Ser likadant ut som under mardrömsveckan hittills. :blush: :open_mouth:

fast värre spelmässigt…

Håller inte med alla som slår dansbandslaget gillar Jag :slight_smile:
EDIT Undrar hur jag tänkte där Hjärnsläpp :smiley:

Det såg bra ut i ett par minuter sen har HV ingenting. Steppa upp nu gubbar och kämpa, en slutspelsplats står på spel och jobbet gör sig inte självt!

Wesslan gör det bra iaf.

Antingen så är det för att jag spelat för mycket NHL 15 eller så ger HV71 bort kommandot till Modo istället för att bara ösa på och spela ut Modo fullständigt. Jag har nog aldrig sett så mycket luckor ytor att leka på i Modos försvar som i början av perioden. Varför uttnytjade vi inte det och lekte hockey till 4-0? Nä vi daltar bort chansen att spela ut Modo när dom bjuder in oss till att göra det och istället så känner Modo att fan HV71 'verkar ju inte speciellt bra, Grabbar vi drar upp tempot lite och kör över dem istället.

Fan jag hade till och med kunnat ta pucken gått rakt in i slottet och hängt dit lätt 1 puck i början av första. Riktigt uselt. Tyvärr har vi bjudit in Modo nu så nu lär det bli jämnt och svårt. Om vi inte går in och trycker ner dom direkt nu i andra och får dom att börja spela som ett division 3 lag i egen zon igen för då kan vi krossa.

Den enda spelaren som verkade fatta att fan jag har ju chans att göra mål mot det här sopplaget var Jämtin. Hade resten av laget hajat det så hade Christensen kunnat åkt solo rätt in bara och tryckt dit den som han nästan gjorde mot LHC.

Vart var tempot?
Okej att HV närmast alltid går ner i tempo mot “sämre” lag, men detta är under all kritik. Vill man ha ett så bra utgångsläge till slutspel så borde dom visa lite jävla anamma och börja svettas lite.
Annars ett sömnpiller med ofantliga problem att få ut pucken i egen zon kan man summera första perioden. Wesslau stabil.
Förutom att dom måste öka tempot så måste skridskoåkningen komma igång.
Matchen är långt ifrån förlorad, så skärpning nu HV!

Befriande var ordet :smiley: :smiley: