Omgång 51: Timrå IK - HV71

[size=150]Timrå IK - HV71[/size]

Hoppas att HV kan visa ett bättre spel mot Timrå
än mot Frölunda på lördagen, annars blir det stryk även
mot jumbolaget. Två matcher kvar, denna och LHC hemma
sedan vet vi slutplacering i tabellen inför play in eller
kvartsfinal.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Återigen - VÄRLDSKLASS Macce.
Denna match ser jag, men vågar fan inte den sista mot svinen.
Grannarna har sagt totalt nej till mig.

Jag kommer att missa denna match p.g.a. Åstorp Grizzly’s hemma mot Virserum i negativt kval från Hockeytvåan södra B, så ni ser: det kan vara värre! :smiley:

Nu måste vi ta tre poäng om vi inte ska vara tvingade att möta “Bortalaget-får-dubbelt-så-många-utvisningar-mot-sina-andra-bortamatcher-medan-vi-bara-får-hälften”-Rögle med bortaplansnackdel i åttondelen.

Seger i de två kommande är nog ett måste för att man ska ha någon chans i play-offs. Kommer detta laget in i en positiv trend vet alla vad som kan hända. Psyket i denna upplaga framstår som väldigt svagt, relativt mot tidigare upplagor. När det går bra körs allt över när det går dåligt så torskar man typ 5 raka. Dags för en ny mental coach nästa säsong…

Jag tror inte det egentligen spelar så stor roll om man får möta Malmö, Brynäs, Rögle eller Örebro i play-in. Detta laget vinner i två raka om de har lite vind i seglen, men torskar två raka om de är ur form.

Men som sagt har man en positiv trend med sig så känner nog både Luleå och Färjestad viss rädsla för HV.

Viktigt match att vinna för att få en extra hemmamatch i play-in, Vi har trots allt 14 segrar hemma och endast 8st på bortaplan.
Timrå får man dock inte underskatta, de vann senast mot Malmö! och har fått tillbaka Wedin som jag gärna hade sett i HV.

Läser i dagens JP att Holmström inte kommer stå i båset i kvällens match pga. ryggskott. Istället kommer sportchef Hult stå där tillsammans med Lillis och Rahm.
Varför ställer sig inte Davidsson där istället? I mitt tycke har han mer att bidra med i båset, med tanke på sin erfarenhet i viktiga matcher samt ledarskap kring isen.

Davidsson var väl, eller kanske fortfarande är kvar i USA och scoutar?

Va? Är Snöret och scoutar i USA??

Forza i kväll nu för helvete! Avsluta de två sista matcherna snyggt nu.

Tror ni ordet ”karaktär” kommer höras i båset idag?
Sorry, kunde inte låta bli när jag såg att Hult kommer stå i båset ikväll.

Wännström lämnas alltså hemma idag. Johnson 13:e forward. Förstår ingenting.

Why?

Har han inte rätt karaktär eller sitter han inte lugnt i båten?

Ytterell i första backpar och Wännström får inte ens åka med till S-vall.
Jag förstår absolut ingenting. Vad missar jag? Kan någon vara go och förklara för mig? Visst, bra att separera på 3 och 66 men det ska betyda att en av dom lämnas utanför truppen, inte lyfter i hierarkin.

Helt rätt att Sandström står!
Jag känner vemod och är nästan likgiltig inför avslutningen.
Hjärnan säger att säsongen tar slut efter 2 torsk i play in. Jag kanske bara är gubbgrinig men känns sådär detta.

Bästa spelarna ska spela…jag undrar jag…Ikväll kräver jag 3 poäng, kan man inte tända till mot ett avsågat Timrå, då har man inte i slutspel att göra…(vete katten om HV har det ändå) En annan sak… Slår Brynäs Lhc idag, då är det klart att vi slipper dem iaf, alltid ngt att hoppas på :slight_smile:

petetiskt ledarskap ibland alltså

Det må låta konstigt men jag hoppas verkligen det handlar om att Wännström har disciplinära problem. För om man petar Wänna med motiveringen att det finns 13 bättre forwards i truppen då måste man nog börja ifrågasätta kompetensen hos tränarstaben.

Nisse A…en besvikelse…Tedenby, en isglass…

Bp… Vi vet ju hur det brukar sluta.

Nisse…