Omgång 52 (25/26): Brynäs IF - HV71

Brynäs IF - HV71

Sista.
Mycket sista. För mycket sista för att räkna upp. Vissa sista är extremt önskvärda, andra sista kan ske mot vår absoluta vilja och hopp. Okända, oberäkningsbara, opåverkbara sista. Men oavsett, så kommer sista att infinna sig idag.

Men det ligger numera i HVs natur att till och med efter sista, så kommer det mer, värre och större sista. Så detta sista är bara försmak på sista som komma skall. Undergångens eller euforins sista. Med biblisk cykliskhet.

Föreningens konstanta skitnödigheter gör att vi fans ingalunda kan släppa på det rektala krampanspänningsbehov vi avkrävts i nu sex säsonger. Vi är trötta på detta. Jättetrötta. Men någonstans kommer vi hitta kraften för en sista krystning. Pressa ut en sista ansträngning för att lyfta detta hockeylag över tröskeln till SHL-dörren, ännu en gång. Anton och Björns anskrämlighet till trots.

Andas in, andas ut. Knip ihop. En sista gång. Eller inte.

Stendött

FORZA HV71!!

9 gillningar

Kom igen nu! För hemmaplansfördelen! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

2 gillningar

Bra ingress som vanligt.

Sista seriematchen i SHL, antagligen för en lång tid framöver. Vi får se om HV71 igen kan vara bäst på att vara sämst och om det kan bli guldliknande firande efter ännu en kvalvinst. Alla känner nog ”tredje gången gillt” och då är det inte i positiv bemärkelse! :smiling_face_with_tear:

1 gillning

Farväl SHL! :litter_in_bin_sign:

5 gillningar

Vet inte vad man ska känna längre, likt ingressen. Det finns alltid ett till sista för HV.

1 gillning

Funderar på att se sista shlmatchen. Kan vara sista matchen den här säsongen då jag håller på HV71.

Jag vet inte ens vad jag vill i kvalet. Tycker synd om Oskarshamn och Modo som åkt ut mot oss tidigare. Vi har inte förvaltat de chanser vi fått. Föreningen saknar själ och hjärta.

Idag kan jag iaf hålla på HV, skulle vara stort för Blomman att slå sitt tidigare rekord. Det enda som bör emot är kontinuitetsbrottet.

Brynäs har allt att spela för och då kommer HV71 ha ruggiga problem. Så Anton hamnar på samma poäng som i fjol så kontinuiteten bara fortsätter.

1 gillning

De kommer åka ut efter alla omgångar oavsett, så resultatet är skit samma. Vi får hoppas att föreningen rensas efter säsongen så det blir bättre långsiktigt.

Jag ska se sista grundspelsmatchen med Anton i båset. Ett steg närmare nån slags vändpunkt.

Sen är det max 7 matcher kvar, tills vi får säga tack och dra dit pepparn växer till Anton och sedan glömma denna eran.

Räknar dagarna till det pressmeddelandet. Det är inte långt kvar nu.

Tror den här matchen är viktig eftersom Brynäs kommer gå för fullt. Gör en bra match idag så tror jag på seger i kvalet.

För hemmafördel!!

Ändå fint att Anton låter dig stå med honom i båset och betrakta sista sucken!

Skämt åsido, blir intressant att se om spelarna pitchar in igen eller om det blir den vanliga ”max-1-match”-streakens filosofi som fortsätter i kontinuitetens tecken.

Kloos i fjärde kedjan…

Felix står. Hade nästan hoppats på Lassi.

1 gillning

Personligen tycker jag nästan Lassi borde fått chansen idag igen.

6 gillningar

Vilar man Laz, Tedenby och OSL? Eller har något hänt med dem?

Enligt HVs insta ja, enligt Swehockey är det andrakedjan.

1 gillning

Upp till bevis nu för Felix. Jag hade inte varit helt främmande för att starta med Lassi G1. Inget att förlora..

1 gillning

Tar mig själv ut till Catena & scoutar Leksand. Kan ju hoppas Rögle tvålar till de

2 gillningar

Har inte HV ett grymt record med dig i Catena?

Tack isåfall.