Omgång 52: Färjestad BK - HV71

[size=150]Färjestad BK - HV71[/size]

Sista grundseriematchen för HV spelas i Karlstad mot Färjestad.
Ett Färjestad som slog HV71 med 8-2 den sista februari, så revansch
fodras av HV. Vilken tabellplacering HV71 kommer att ha efter matchen
är svårt att sia om men 6,7,8 eller 9 kan det bli, men en 6e plats är högst
osannolik men ändå en teoretisk möjlighet.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Återigen, WOW Macce.

När vi firar SM-Guldet(detta vet jag) igen, så ska jag personligen styra upp en Guldmedalj till dig.
Robert får inget, möjligtvis om pantbanken går i konken.

Haha, ja ett Guld sitter aldrig fel Sir Ward och taskigt mot Robban… :smiley: :wink:

Macce, vill också bocka och buga för dina matchtrådar, jag tror inte du missat en enda denna säsongen, en fröjd för ögat! Sen kan du inte ta Ward på för stort allvar, han har svårt att smälta att jag krossat honom varje år i tipptävlingen :laughing:

Förutsättningar
Tabell just nu:
6. Malmö 83p = max 86 (hemma Mora)
7. HV71 80p = max 83 (borta fbk)
8. Luleå 78p = max 81 (borta Rögle)
9. LHC 78p = max 81 (hemma Växjö)
10. Brynäs 70p (klara, får möta 7:an)

Vi hamnar:
6:a = HV71 tar 3p, Malmö tar 0p. (krävs även 7 måls differans, ex. vi vinner med 5-0, malmö torskar med 2-0 mot Mora!!)
7:a = HV71 tar minst 2p, inga andra resultat spelar någon roll.
8:a = HV71 tar 0 eller 1p, (där antingen Luleå/LHC tar 3p och 0p)(målskillnad kan avgöra)
9:a = HV71 tar 0, både LHC och Luleå tar minst 2p

Play-in:
7:an möter 10:an Brynäs. (Bäst av 3, hemmafördel till 7:an)
8:an möter 9:an. (Bäst av 3, hemmafördel till 8:an)

Vinnarna av play-in får i kvarsfinal:
Det bättre rankade i grundserien får sedan möta 2:an DIF/ Frölunda, det sämre får 1:an Växjö.

Stenlund gick av tredje perioden, skadad, har enligt källor spelat skadad på bekostnad av Wennström och Andersson.
För mig är det i så fall “tjänstefel”, någon som kan bekräfta detta. Vilka krav ställs inte på de som ska in mot FBK i morgon och i slutspelet.

Om det är som du skriver så är det riktigt illa, Stenlund har sett väldigt kantig och långsam ut. Jag förstår inte vad tränarna har emot Erik Andersson, en slitvarg med bra fart på rören.

Figgge lär vara toktaggad inför matchen i morgon. Inte varje dag han får träffa sin bff Dick Axelsson! Har han riktig tur är sanny där och kommenterar också…

Ironi,haha, han har kanske taggar men ingen skridskoåkning. “Eftertittade” lite igår, man blir ledsen när man ser att Figge är inne på boxplay och inte en enda gång stressade motståndaren så det uppstod felpass eller blev en brytning. Hur ska någon som suttit på bänken flera matcher kunna tagga upp när man ser att man tittar på tröjnumret och inte på prestation.
Skrattretande när han uttalar sig om full fart, div 1 tempo som han har det räcker inte, HV spelar i SHL.De kunde lämnat kvar både han och Stenlund i 08- land.
hv71.se/gamecenter/qTJ-3n42Y … ticles/pre

Vore bra mycket mer intressant om de intervjuade någon i laget som faktiskt tillför något inför match. Freijd har iaf inte gett upp projekt ”göra figge till fansens kelgris”…

Gör som senaste matchen - vågar inte titta. Vet av erfarenhet vad som händer vid torsk.

Hela gatan kan nu andas och fira helgen i lugn och ro.

Jaha nu är det Figrens “tur” att bli den som “VI” ska gnälla på när resultatet inte blir vad vi hoppas på
Visst ska vi kunna kritisera spelare men i min värld så är det nog inte Figren den vi i så fall ska klaga på och kommentarer som att lämna kvar honom i 08 land känns ju så där…
Tycker nog att det ligger mera på våra coacher att jobba på att få ut så mycket av varje spelare och i det ingår ju att bänka spelare, men det händer inte i dagens HV71 och att coacha efter vad som sker under en match, ja där tycker jag nog att JL inte är dålig utan sämre än så…
Ta matchen igår så tror jag att alla såg att Engvall hade en kväll där inte mycket blev rätt Men att ändra på Engvalls speltid mm gjordes inte och som pricken över iet så blev det 2+2 för honom i utvbåset , Observera att jag gillar Engvall men igår funka det inte vilket är sånt som händer ibland. Och då gäller det att cocherna anpassar sej efter dagens verklighet
Nej i dagens HV71 bänkas inte spelare utav dem etablerade utan det blir killar som Erik A, Cederholm som blir utanför
Har full respekt för sättet som JL tog oss till Guldet ifjol men det håller nog tyvärr inte i längden
Naturligtvis så är det inte lätt för coacherna med alla skadorna men är det någon som på allvar tror och tycker att JL är den verkligen är den bästa/rätta i att coacha HV till kommande framgångar
I år så får HV71 betala ett pris pga SM guldet på många plan och varför gå in i en säsong med en rätt tunn trupp och sedan inte ersätta dem långtidsskadade å ett bättre sätt … Nej inte godkänt av dem styrande
f

Lite ändringar i kedjorna:

Tedenby - Ullström - Thörnberg tillsammans nu i en kedja.
Figren skickas till kedja med Sundh och Wärn.
Wännström inte extra längre utan går in i kedja med Bengtsson och Sweatt.
Lång-kedjan oförändrad.
Sandström i mål.
(Stenlund saknas)

Varför är inte Söderström med i uppställningen? Ska man satsa på Sandström i slutspelet? Bättre än PW i och för sig,men ingen ersätter Söderström.

Ligger lite efter i matchen då jag satte igång sändningen lite sent o ville se studion så vet ej vad det står i matchen och lät inte läsa här inne förrän jag spolat fram sändningen i nästa periodpaus. Måste bara säga att nu verkar man hittat rätt med kedjorna. Ser mer spetsigt ut.

Hygglig stämning Låt oss Förstöra den :smiley: :smiley:

Vad är det för jävla gäspning till intro Fbk kör med? Och en maskot. Så fantastiskt pinsamt…

Vad är det för pinsam sång alla står och sjunger!? Helt värdelös, tempolös och evighetslång. Skämskudde fram! Påminner om den episka floppen ”HV-hymnen”…

Det är otroligt lätt att göra mål på HV…

Fan