Omgång 52: Färjestad BK - HV71

Fan va HV steppat upp nu :smiley:

Bra sekvens av HV nu.

HV har ryckt upp sig. Flera bra spelsekvenser med styrningar. Tyvärr ingen i nätet än dock, men det kommer nog om man kan trumma på.

Oscar Sumph…

Lite jobbigt att man inte får in trissan. Det måste börja lossna snart om det ska bli slutspel.

Perioden började sannerligen inte bra. Efter 5min kändes det som att det skulle sluta tvåsiffrigt. Men efter något ologiska 1-1 och ett PP så tar HV över spelet och ligger klart närmast ledning. Flera klara chanser, men lika krampaktiga avslut som senast mot DIF gör att det är likaläge inför andra.

Rejäl upplyftning efter de första 7-8 minuterna då vi har blev mer eller mindre utspelade.

Bra första perre! Usel start, men när man väl fick upp presspelet och spelvändningarna så ordnade det upp sig!

HV ska se upp för Nygård sa dom på C more HV ska nog se upp för Styrman han är ett större hot :open_mouth:

5 mot 5 är vi helt okej, bp och pp är dåligt som vanligt. förstår inte varför man envisas med att köra Pilut och Elliot felvända i PP.

1-1 borta mot FBK efter en period är alltid godkänt.

Gillar dagens kedjor.

Thörnberg i en bra omgivning. (1+1 på de två senaste).
Figren ett steg närmare läktaren (han är väl åtminstone 13:e när Stenlund är tillbaka?)
Sandström i mål (en bra match idag och jag gissar att han blir förstavalet i play in)

Efter 2 BP så börjar hv komma in i matchen och avslutar bra

Såg nu att Wikegård sågade Figren för att sitta och myssnacka med Dicken under uppvärmningen. Inte bara vi som stör oss.

Wikegård var måttligt road över att Figren och Axelsson snackade under uppvärmningen

Vill bara sæga att fy fan vad Lila gult ær fult.

Se till att vinna och sækra sjunde platsen.

LILA ÄR EN FJOLLIG FÄRG
LILA ÄR EN FJOLLIG FÄRG
LILA ÄR EN FJOLLIG FÄRG
HEJ HEJ HEJ

Figren är en som jag ser det är nöjd med lönen och gulla runt på twitter, i gänget osv men han har ett ansvar för sin plats i laget.

Fan vad jobbig publik :imp:

Lule förbi HV nu :imp:

Solklar diving. Pinsamt att se och pinsamt att domarna inte ser och tar den.