Omgång 52: HV71 - Brynäs IF


OMGÅNG 52 | Kinnarps Arena | Tisdag | 2013-02-26 | 19:00 | / | webbradio

- Tidigare möten:

  • Omgång 02: HV 71 - Brynäs IF: 2 - 1 OT V

  • Omgång 22: Brynäs IF - HV 71: 0 - 3 V

  • Omgång 33: HV 71 - Brynäs IF: 2 - 1 OT V

  • Omgång 37: Brynäs IF - HV 71: 2 - 6 V

  • 3:a (97p)

  • Senast: HV 71 - Linköping HC: 3 - 4 PS F

  • Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog: (15+ 25) 40p

  • Bästa Målskytt: #18 Jesper Fasth: 18 mål

  • PP: 14,62% | BP: 85,71 %

  • GF/GA:146 - 114 (+32)

  • Oscar Fantenberg, Jesper Williamsson (långtidsskadade) Daniel Fernholm, Sebastian Strandberg, Anton Bengtsson, Johan Johnsson, Jesper Fasth

  • Filip Sandberg är tillbaka

  • 8:a (68p)

  • Senast: Brynäs IF - Rögle BK 1 - 2 OT F

  • Bästa Poängplockare: #19 Calle Järnkrok: (12+26) 38p

  • Bästa Målskytt: #90 Johan Harju: 16 mål

  • PP: 19,77% | BP: 77,78%

  • GF/GA: 114 - 157 (-43)

  • Lars Jonsson, Simon Bertilsson (långtidsskadade) Simon Löf, Dennis Persson, Sebastian Enterfeldt, Victor Berglind

Jag ska faktiskt på matchen imorrn och då vill jag se en vinst. Får hoppas att mitt eget tips inte går igenom alltså :smiley:

Du har trots allt några timmar på dig att tänka om :wink:

Skulle inte förvåna mig ett dugg om Brynäs bryter sin “förlora-mot-allt-och-alla”-trend mot HV ikväll. Känns som att det skulle vara lite typiskt HV. Särskilt nu när de unga killarna droppar av på löpande band, senast Fasth, känns det lite extra svajjigt. De unga behövs verkligen med sin energi och driv.

Svårt att sia om resultet i denna match. Hjärtat säger ju att HV vinner eftersom BIF får stryk av alla. Samtidigt säger hjärnan att HV har lätt att underskatta sämre motstånd med fullständiga plattmatcher som följd, samtidigt som BIF har chansen att bli definitivt klara för slutspel eftersom AIK torskade mot FHC.

Jag hoppas att resultatet av förra matchen, då man trots drömstarten inte lyckades stänga matchen och vinna, ger tillräcklig tändvätska för att gå ut och köra över BIF i 60 min, istället för som mot LHC, i 20 min.

5-2 till HV är mitt tips, som jag inte satsar pengar på.

hmmm, minnet är en av de sämsta funktionerna i den mänskliga kroppen, men visst har man fått för sig att HV ibland smittas lite väl lätt av looser-känslan i andra bottenlag och, så att säga, “tar sedan dit man kommer”.

Trots att HV bevisligen torskat matcher förr så kommer de självklart vinna ikväll!

Hur är läget med Fasth?

jnytt.se/nyhet/53381/fasth-senas … skadelista

Aktuell först på torsdag

På torsdag. :wink:

[quote=“Macce”
Aktuell först på tisdag[/quote]
På torsdag. :wink:
[/quote]
Rackarns…ja, torsdag :smiley:

Ja man oroas lite utav HV’s förmåga att underprestera i sådana matcher där man vet att motståndarlaget ska vara sämre,
Det är faktiskt 10 matcher sen Brynäs tog en 3 poängare!, eller 38 dagar sen om man vill säga så, och mot topplagen (topp4) senast
har de radat upp stor förluster:

Omg 45 FBK, förlust med 7 - 1
Omg 46 Luleå förlust med 5 - 1
Omg 50 ZAIK, förlust med 9 - 1

Tar vi ledningen ikväll tidigt lär de få hängskallar och då kan det rinna iväg. Ska Brynäs ha chansen mentalt att ta poäng ikväll måste de få första målet

Det verkar vara fullt kaos i Brunäs. Nu kommer det uppgifter om osämja mellan spelare och tränare. De kommer få ett helvete sista omgångarna - alldeles för mycket som rör sig i skallen på dom nu.

Inte helt olikt det som hände oss säsongen 10/11 när vissa spelare var missnöjda med J.Karlsson

Som dementeras från Brunäs själva och vad skulle dom annars skriva :unamused:
brynas.se/Nyheter/Fortydliga … Brynas-IF/
För att göra en liknelse om JP hade gått ut med samma uppgifter, lite som
i Janne Karlssons fall så vet jag att det mesta hade isåfall stämt då deras källor
ligger på en ganska hög nivå.

Haha, ja ett sånt uttalande från klubben betyder typ inget… inte direkt så de kan säga “jo, våra spelare hatar tränarna” även om så vore fallet.

Goalies
37. Gunnarsson, Jonas
32. Wesslau, Gustaf

1st Line
22. Petrasek, David
26. Spang, Daniel
4. Nilson, Marcus
71. Karlsson, William
72. Carlsson, Patrik

2nd Line
33. Fälth, Elias
25. Karlsson, Mattias
8. Rakhshani, Rhett
9. Krog, Jason
76. Davidsson, Johan

3rd Line
5. Luoma, Mikko
44. Engsund, Oscar
13. Sundh, Oscar
18. Fasth, Jesper
91. Jämtin, Andreas

4th Line
16. Kristiansen, Tommy
17. Sandberg, Filip
97. Ledin, Per

Extra Players
79. Lindström, Johan (RW)
20. Johnsson, Johan (CE)

Huh, den uppställningen lär ju inte stämma. Ska Fasth spela idag? (är även med på swehockey)
Örnskog tar Johan Johnssons plats.

Ser det med nu och vi får istället hålla tummarna att J-nytt har fel helt enkelt :sunglasses:

Vad är det för skavank på Mats Trygg, eller är han bara sjuk?

Varför går inte matchen att beställa via PPV Comhem?