Omgång 52: HV71 - Brynäs IF

Jämti Jemtin Spiken i kistan :smiley: :smiley:

Den stora skillnaden är målvsktsmatchen,tycker Brynäs spelar bra.

Målvakten ingår i LAGET ibland räddas han av utespelarna ibland räddar han utespelarna

Har lovat sir Ward nakendans i trädgården om det blir 4-2 :slight_smile:

Härligt med seger och 3 friska pinnar! Som jag skrev innan matchen så skulle nyckeln vara att tidigt få hål på BIFs målvakt samt inte släppa in enkla och onödiga mål - check och check!

Bra jobbat, HV!

EDIT: Bulan tycker tydligen att BIF var bättre än HV. Också ett sätt att se det efter att ha torskar med klara 4-1… :unamused:

Härligt med vinst men andra perioden var vi riktigt illa ute och stundtals i 3:e men vi har en grym målvakt!
Skit samma vi har spelat bra men torskat så jag skäms inte över 3p!

Sen att kaffebönorna loosar med gör ju denna kväll till en fest!

Gött med tre poäng äntligen vinst mot ett desperat spelande Brynäs :smiley:

Underbart när skinnvästarna,kanotuthyrarna,dansbandsfolket,sekten,kaffelaget,Epaåkarna,träskofolket,
familjen och Håkan Loob förlorar… :smiley: :wink: :sunglasses:

Jag håller med…BIF var BÄTTRE ikväll än oss utan tvekan men vi hade en grym målvakt!!! Tänk om han spelade så här jämt då skulle vi vinna sm-guld tror jag.

Det oroar mig dock att vi har mer skador på forward, vad har hänt med Brittan? Sen är det inte bra att Melin är borta igen, han hann nog inte bli bra förra gången tyvärr och får lida för det nu

Synd på matchen idag, HV spelar i 10 minuter och det räcker tack vara Vesslan men det håller inte i längden!

Phuuuu som fan, 3 poäng ikväll efter en bra start igen men vid läget 2-1 var det äckligt nära att bli en repris på LHC matchen senast i KA, Wesslau såg till att det inte blev det och vi fick ett otroligt viktigt 3-1 mål av Sandberg.
Förutom Wesslau tycker jag Holza var suverän, vilket jobb han gör i bp.

Laget spelade grymt bra i drygt 10 minter av 60. Sen fortsatte Wesslan att spela riktigt bra med uppstick av olika medspelare då och då. Brynäs var inte dåliga mer än på att förvalta sina chanser.

Tack för 3 poäng HV!

Vore ju trevligt om folk faktiskt kunde komma ihåg de här bra matcherna målvakterna gör de gångerna det inte går lika bra.
Det glöms bort jävligt snabbt liksom.

Seger i all ära men laget har ju inget som helst eget anfallsspel mer än att tokköra första tio. Resten av tiden dumpars det puckar till höger och vänster. Gröta utmed sargerna och försök att luckra upp boxen för att få en tillstymmelse till målchans, rätt enkelt att försvara sig emot i min värld. Inte undra på att HV många matcher blivit sönderlästa, speciellt mot icke tillika anfallsglada motståndare. Ända positiva igår var 2 pp-mål och en stabil keeper.

Som vanligt på tisdagar så kliver jag ifrån min hv-bevakning precis i början av första och kommer tillbaka i mitten av tredje perioden. Således såg jag bara 1-0 och från 3-1. I min värld var detta precis enligt min förväntning. Ett lite sämre spelande HV, pga av att de faller ner i motståndarens träskvatten, för att sedan stå där med en hyffsat klar vinst ändå. Visst, jag önskar att man kunde tokdominera mot ett motstånd som håller hyffsad allsvensk klass, men just nu är det inte HV som är i den dominanta positionen i svensk hockey så jag tar det jag får och hoppas att föreningen som sådan är på en positiv utvecklingskurva. SM-guld i år? Kanske, men inte lika troligt som 2010. Så länge vi närmar oss hur det såg ut vid tiden för de senaste två sm-gulden så är jag inte orolig för att vi “bara” gör en brunkvinst mot brynäs…

Kul att sandberg nätar för övrigt. Jag och många har ställt oss lite undrande över hans målproduktion. Vill man vara elak kan man hävda att killen är iskall. Han är duktig på att gå på mål, skapar tillfällen i mängder, men det är något som saknas i avsluten. Jag hoppas verkligen att det vänder, jag gillar killen som fan. Arbetshäst med finlir och verkar rakt igenom en härlig kille.

onwards and upwards.

JP-femman

5+ Gustaf Wesslau. Bäst på banan, taggar upp inför slutspelet.

4+ Erik Christensen. Smart som alltid, ett mål och en assist på torsdagen.

3+ Calle Ridderwall. HV71:s egen Duracell-kanin, hur mycket orkar den karln jobba?

2+ Filip Sandberg. Fortsätter att leverera bra jobb, och en fullträff också mot Brynäs.

1+ Jere Karalahti. Som alltid en härförare – och vilket skott han har!

Presskonferensen: hv71.se/artikel/64444/