Omgång 52: HV71 - Linköping HC

[size=150]HV71 - Linköping HC[/size]

HV71 möter LHC på hemmaplan på torsdagskvällen i SHLs
sista grundseriematch och LHC hemma brukar ofta sluta med
HV förlust på något konstigt vis. Med det sagt så får vi hoppas
att det jinxar just det och att HV ger LHC stryk.

[size=150]FORZA HÅÅVEEBLÅÅ!![/size]

Hoppas shitkicker har fel…men det ser inte så bra ut :frowning:

Spelar vi som vi gjort det senaste så blir det plockpotatis för Linköping.
Vi spelar utan fart, pass till stillastående om den ens kommer rätt och totalt obefintligt PP.
Sen kan vi tillägga ett fruktansvärt lojt försvarspel utan fysiskt spel!

Rätt viktiga delar i sporten ishockey!

Det är nu man måste visa att man är så grymma karaktärer som Hult påstått sen dag 1!

Förtydligande vad som gäller på matchtrådarna.
Pumpa på, respektera bara varandra och följ våra regler.
Sen kan ni svina på…

Stort+ på er som ogillar Färjestad och Silverköping.

Måste säga att vi är i en underbar sits just nu, vi kan alltså få Silverköping att missa play-in, det hade varit en liten räddning av säsongen :laughing:

Special + på dig. RexOz moderar nu denna matchtråd.

Du får finfin hjälp från övriga moderatorer som är helt underbara HV-folk.
Jag blir bannad. Vet det redan :wink:

Säsongens viktigaste match :smiley:

Kunde inte hålla med mer, känns som att vinner vi denna så är inte allt åt H iallafall även om vi skulle få smisk av Rögle.

Att trycka dit Silver är viktigt (och trevligt) sett ur många perspektiv.
Dels är det givetvis viktigt för den här säsongen. Vi vill få med oss lite “flyt” medstuds och självförtroende.
Men det är också viktigt för kommande säsong. Jag vill inte läsa om massa spöken och liknande.
Vi är HV vi äger vårt territorium och hit skall alla lag känna att det är jobbigt att åka. Så är det ju inte riktigt för Silver just nu…

Detta kan man skriva under på.
Viktigt att komma igång och få ett mål så de sätts under press och tappar fokus. Tror att de tappar modet lättare än förr.
Sen att Örebro får mål så de ytterligare får ångest.

Vet att det är den sista matchen för året i grundserien MEN kanske även den viktigaste på länge för självförtroendet inför kommande slutspel.

Linköping har mycket att spela för men det har även HV. Det är dags att vinna nu. Och det är dags att spela bra

Dels har man problem mot Linköping, dels vill man har hemmafördel. Och sedan komma in med en bra känsla när man möter någon i åttondel.

Det är nu eller aldrig att skapa en bra känsla i laget. VINN ikväll på ett bra sätt, sätt tacklingarna , skapa chanser och gör mål i PP

Då kan allt hända framöver

Säga vad man vill om den usla form HV haft nu sedan Hedenhös, men ikväll är det rätt mycket på spel ändå. Detta får nog ses som säsongens viktigaste match då vi har en usel trend att bryta samt möjlighet att sparka lhc i kulorna.

Det kanske blir en kortvarig glädje i detta, men bättre det än inget alls. Jag kommer ha ett något större intressepåslag för denna match iallafall.

Vinst idag och vi har chans på kvartsfinal, förlust tror jag man går in med för dåligt självförtroende för ta ett taggat Rögle som kämpar stenhårt för seger. Hur mycket vill hv?

Jag tror på följande matchbild.
Hv inleder i ett rasande tempo framburna av hemmapubliken.
Men får inte hål på monstret. Ju längre matchen går desto mer frutrerade blir hv. LHC kontrar in 0-1. Hv trycker på. Men drar sedan på sig en onödig utv i anfallszon. LHC gör 0-2. Ridå.
Hv fortsätter trycka på lite utan att skapa dom heta målchanserna.
Matchen slutar 0-2. Men LHC klarar ändå inte slutspel, för både Brynäs o Örebro vinner.
Mohahaha!!

Såhär brukar matchbilden se ut mot LHC.

fy fan, jag får ont i magen redan nu :frowning:

Ångest och vemod deluxe.
Broc Little avgör och kvällen är förstörd.
Vaknar upp imorgon förbannad över ikväll. Går till jobbet skickar iväg lite faktura underlag har en trevlig lunch med grabbarna på firman och livet leker igen. inser i bilen på väg hem till fredagsmyset imorgon eftermiddag att Hv71 har match igen på lördag blir förbannad igen tar ut eventuell förlust i förtid är små irriterad fram till match lördag eftermiddag… Sen får vi se hur helgen fortlöper efter det… En vanlig dag ur en bitter Hv71 supporters liv…

Att spela en av ligans absolut sämsta backar i första backpar är inte seriöst.
Detta lagbygget är så jävla märkligt. Fortsatt mobbning mot Wännström också. Herregud.
Han är långt ifrån vår sämsta forward.

Haha, skriver under på det :laughing:

Aj, aj, aj. Gunnarsson i mål.

HV ska alltså inte bara lyckas bryta hemmatrenden mot LHC. Gunnarsson måste också ta sin första seger på evigheter.

Tippar inte, men luktar LHC-seger.

matchandet av lundh är en stor gåta och detta skall vi leva med nästa år med… snart kommer väll 5 årskontrakt till ytterell