Omgång 52: HV71 - Linköping HC

HV71 vs Linköping HC

En tid tillbaka blev vi alla höga på nybilslukten. Nytt, fräscht, inbjudande. Det var vad vi hoppades på. Men det var en lukt som snabbt utvecklades till odör. Spinnet från föreningsmotorn fick snabbt tändningsproblem och hostar sig nu mot en ond bråd död. Vita knogar på ratten. Vi har nu nått betongväggen och tiden för kursförändring är över. Tiden för do or die är över, endast die kvarstår.

Kvällens hemmamatch kan vara den sista SHL-matchen i Husqvarna Garden, på många, många år. Detta riskerar att lämna en obeskrivlig stank efter sig. Mestadels för att det är lhc på andra sidan isen.

Så en sista meningslös drabbning där inget av lagen har det minsta intresse av att spela. Det blir kul, sa ingen. Så skit i att släppa pucken. Sitt av 3x20 minuter i båset, kör sten-sax-påse om vem som skall gå ut på isen och lägga en puck i ena kassen. Få stopp på lidandet. Visa barmhärtighet. Avsluta SHL-livet på ett värdigt sätt och dra inte ut på plågan i onödan. Det är det enda vi ber om.

Silenzio stampa

FORZA HV71!!

9 gillningar

Först ut inför ev sista SHL omgången i manna minne. Eller? Den generation som växer upp med HV idag ska alltså bära med sig detta.

Det var det som direkt kom till mig. Jag kommer inte på något annat.

Det är inte bra, inte på länga vägar. Och som du säger mot det motståndaren av alla.

FUCK

Ja vedmodigt värre.
Samtidigt förtjänar laget degradering.
Hoppas såklart vi reder ut skiten och gör om och gör rätt en gång för alla.
Man har fan inte lärt dig ett skit sen man gick upp.

Blir tufft att slå svenska mästarna ikväll.

2 gillningar

Det är ju faktiskt minst lika synd om Brynäs som inte heller har något att spela för.

:crazy_face::crazy_face::crazy_face:

1 gillning

Imponerad av er som tittar. Som att ta tio blodiga kalsongryck från sin värsta fiende innan ett marathon i helvetet.

3 gillningar

Jahopp, match som inte gäller nått. Fattas bara att nån blir skadad som lök på laxen.
Men tror inte det är helt fel att få gå in i kvalet med en känsla av att ha gjort en bra match heller. Saker som börjar sitta (till slut).

1 gillning

Är det bara jag som tycker det där var kul på ett galet sätt? Båda lagen har så vitt jag vet inte mycket att spela för

1 gillning

Drar på mig ett par nya wonderbaum ikväll och känner av nybilslukten mot 3 poäng (dock betydelselösa) släpp fucken

2 gillningar

Tänkte riva av ett parti wordfeud kring 19.
Återkoppla om någon är intresserad

4 gillningar

HV ställer över Borgström, Ang och Luoto. Borde ha sparat på OFM också.

1 gillning

Nämen dra mig baklänges in i fågelholken.
En ren Junior kedja.
Wow, Blomman vågar!
:wink:
Hoppas de öser in poäng framåt så man får ännu en anledning att idiotförklara Blomman.

1 gillning

Har gett upp det som en gång var twitter, för gott. Deletat hela profilen. Så nu letar jag hockey på bluesky och inför dagens match lyckas jag hitta denna “perfekta konversationen”:

4 gillningar

Hoppas det blir mycket publik och världens drag ikväll. Då överröstar man förhoppnings de tillresta stollarna från LHC som ska skrika att HV åker ur.

4 gillningar

Jag tippar att denna matchtråd får mindre än 200 inlägg :sweat_smile:

Hoppas för guds skull de bara “vilar” spelare då halva laget är borta… Bara det inte är influensan som spökar. Oroväckande detta.

Samma här. Har också fimpat twitter

1 gillning

Varför spelar man Glifford är man rädd Hugo ska förlora självförtoende ikväll?

Haha Kero för alltså inte plats längre upp