Omgång 52: HV71 - Luleå HF

du sprang för kort

Lika illa här gick ifrån nån minut och 2 mål just då fan :smiley:

Du visste alltså att hans skadeproblem skulle återkomma? Det var som fan.

Jag tror tvärtemot er att det inte alls har något med hans ryggskada att göra, snarare någon annan skavank som gör att man tar det säkra före det osäkra. Tycker inte heller att det sett ut som att han spelat skadad, skridskoåkningen har sett bra ut hela säsongen. Att poängen inte har trillat in lika ofta som vi vill, det är en annan sak.

Sen kan jag givetvis ha fel och den gamla skadan spökar igen. Men jag tror faktiskt inte det.

Jag tycker han sett stark ut defensivt. Han verkar ha en annorlunda roll i år. Oklart varför. Den styrka han visat upp defensivt tyder inte på skada men man undrar ju varför han inte briljerar lika mycket offensivt?

Abbott må vara en av de största flopparna i HV de senaste 10 åren.
Men. Jag tycker faktiskt fjärdekedjan ser bättre ut idag än sist. Passar kanske bättre att få in en blek center som inte kräver puck istället för EC som gärna vill och ska styra spelet. Känns som Stenlund och Andersson tar mer ansvar, och då händer det plötsligt lite grejor.

ja det är konstigt det där med personkemi :wink:

ironin withstanding, det är ju en av anledningarna till att lagsport är så svårt att få till och ibland känns helt meningslöst att debattera :smiley:

Vad gäller EC ligger han väl ungefär på den poängmässiga nivå som han gjort de senaste åren (KHL, NHL inräknat). Den där supersäsongen för några år sedan i HV sticker ut sett till hans karriär.

Med andra ord. Jag som center, du och sir ward som wingar och så har vi en ny superkedja till nästa år?

Öhhh - Nej! :astonished: :smiley:

Andraplatsen inom räckhåll.
Vore bra om Färjestad torskade så att de inte behöver förta sig i sista.
Max 1p till Frölunda och 2p till Linköping ikväll vore mumma.

apropå fjärde linan , in med Thörngren istället för Abbot och låt Stenlund spela på sin Centerplats :slight_smile:

Asså pp…

du säger bara så för att du inte får plats!

Jaaaaaaaaaa Öneruuuuuuuud

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa god natt

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

:laughing: :smiley: :laughing: :smiley:

Ward kan inte åka skridskor… :laughing: :laughing:

Ger mig Du hade flest An :smiley: :smiley: