Omgång 52: HV71 - Mora IK

[size=150]HV71 - Mora IK[/size]

Mora på hemmaplan är det som gäller på onsdagskvällen
för HV71. Sista matchen innan slutspelet börjar så hoppas
vi på seger och en bra känsla.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

träningsmatch.

Kanske får Tommy göra en “Bengt-Åke” från Turin 2006? Jag ser helst inte att Mora blir 8:a om vi går efter principen att välja den lägst placerade som tar sig vidare från “andra chansen”. Ser helst att det laget är Västervik, eller i andra hand Kristianstad.

Jag är förvånad att inte fler tror att HV åker på torsk. Många borta, inget att spela för, väntans tider… etc… inte ens jag är säker på att vi kommer vinna med tvåsiffrigt.

Jag vill se ett Hv71 som redan nu menar allvar och mosar Mora!

Usch… många nya skador…
Torp, Bertov och Matson.

Helvete att Matson är borta igen…

Bra att han vilas. Han hade spelat om det var en match som betydde någonting.

HV71–Mora IK
När: Onsdag 16 mars, 19.00.
Vad: Hockeyallsvenskan, omgång 52.
Var: Husqvarna Garden.
Läget i HV71: Alexander Ytterell och David Ullström är ännu inte i isträning efter sina hjärnskakningar. På tisdagsträningen saknades även den skadade trion Taylor Matson, Daniel Bertov och Nichlas Torp, sjuke Jesper Kokkonen samt Zion Nybeck, som tränar med juniorlaget den här veckan. Seriesegrande HV har tagit 114 poäng på 51 matcher. Toppar den interna poängligan gör Fredrik Forsberg, som har producerat 52 poäng (28+24) på 45 spelade matcher.
Läget i Mora: Mora ligger sjua i tabellen med sina 78 poäng och har mycket att spela för i sista omgången. Laget kan nå en kvartsfinalplats och slippa spela play in men då krävs att man tar en poäng mer än Västervik, som just nu ligger på sjätteplats i tabellen. Mora har plusstatistik på HV den här säsongen och har hittills tagit sex av nio poäng. Johan Persson och Daniel Ljunggren toppar lagets poängliga med 48 poäng, Persson via 29+19 och Ljunggren har 4+44.
JP/Jnytts Patrik Sjöblom tippar: 4–3 efter förlängning.

onädigt med bp mot ligans bäsyta pp

fast detta pp av mora var inte bra

som sagt mora ska vi inte välja…

Pinsamt…så himla pinsamt…

Slarv och 0-1. Kul.

Oj va dåligt!

Äsch. De kan behöva något gratismål. Vi tar detta.

Varför har vi så förbannat svårt mot detta skitlaget?

Episk skitmatch med usel inställning. Slarvigt och uselt i allt.

Och Emil Andrae kommer tydligen inte att mogna. Tre idiotiska passningar hittills varav den senaste orsakade mål i röven i PP. Han kommer att bli farlig i slutspelet. Av helt fel anledningar dock……

HV spelar ju inte!? Alibihockey rakt igenom från alla.

Ja största fienden är den egna inställningen i detta lag.