Omgång 52: Leksands IF - HV71

[size=150]Leksands IF - HV71[/size]

Sista matchen i grundserien för HV71 går mot
Leksand på bortaplan. Efter segern mot Luleå i
tisdags så ligger HV71 trea i tabellen och kan vid
seger mot LIF sluta tvåa om resultaten går HVs väg.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Viktigaste matchen i år.

Bara vinst och att krossa Leksand som gæller. Helst så hårt att Tuffe Uffe børjar gråta.

Jag vill opponera mot att detta är viktigaste matchen. Jag tycker gårdagsmatchen var viktigare. Oavestt hur det går idag så spöade vi serie-“suveränen” (tråklule kan aldrig vara suverän på något annat än tråk, men nu har de lyckats tråckla sig till en serieledning på flyt, gammalt gruv-damm, allmän missunsamhet, fotsvett och norrländsk agorafobi) igår och det visar att vi just nu är grymt starka och har hittat formen inför slutspelet… som om det nu ställs in vore en gut punch av guds nåde.

Folkhälsomyndigheten begär att allmänna sammankomster med fler än 500 personer tills vidare inte får hållas.

Kul slutspel…

En länk vore tacksamt.

folkhalsomyndigheten.se/nyh … -personer/

Stort tack.

Jo men den matchen är ju spelad, så finns det ju en ny viktigaste som kommer :wink:

Om jag inte var löjligt taggad på sista seriematchen redan innan, så är jag om möjligt ännu mer überlöjligt taggad nu när allas vår kung - Sir Ward lyser upp tillvaron och höjer forumets lyster! Kan bara säga; ALLES GUT!

Tut, tut - nu kör vi!

Tomt på läktarna i sista omgången. Vissa lag som BIF och LHC kommer väl inte märka nån skillnad :laughing: :laughing:

Inte Växjö heller :smiley:

Samtidigt måste det vara oerhört tråkigt att spela sista matchen för året inför tomma läktare, som Brynäs och LHC gör. Matcher som inte betyder någonting. Brynäs möter Örebro som slåss för en sjundeplats, känns som att Brynäs kommer ha svårt att motivera sig för den matchen. Något som Örebro skulle tacka för och Frölunda tycka illa om.

Samtidigt slipper vi Leksandsklacken och diverse burop från läktarna. Vi hade tur ekonomiskt som fick spela vår sista hemmamatch med publik, det tackar jag för.

Kommer vara helt surrealistiskt imorgon med utebliven spelarpresentation och avslagna referat om vem som gjort mål och assist. Ingen musik som taggar publiken osv, det blir en speciell upplevelse.

Skellefteå tvingas ställa sin tredjekeeper i kassen ikväll mot Luleå:
hockeysverige.se/2020/03/12/riv … t-i-kassen

Borde vara en klar fördel för oss i kampen om andraplatsen.

yay ingen sören persson

Leksand får göra lite som de vill…

time out? vi är inte apå banan

Ja där kom den

PP Nu smäller det

pp kom igen

Fbk verkar gå för det. 0-3 där.

Men vilken tråkig match. Känns som en träningsmatch på försäsong.
Kvalitén är också lika, hittills.

Riktigt dåligt är det…