Omgång 52: Malmö IF - HV71

Malmö IF vs HV71


image image

“En bra match för oss”
Om det kan de lärda tvista. Twist är en dans. HV är inte en dans på rosor. Rosor är röda. Röda äro MIFona.

Jag tror det räcker så.

Johan joxar

FORZA HV71!!

7 gillningar

Idag så känner jag bara en sak, vila allt och alla som vilas kan! Låt Borgy och OFM få sitta hemma i Jönköping och äta kebabpizza från Prima. Låt Shore åka på lägenhetsvisning i Linköping och sätt Lenc på en kvällskurs i engelska. Sätt upp en lapp i J20’s omklädningsrum där alla som vill spela SHL-match får skriva upp sig. Fan låt till och med Lindbom sitta hemma och hymla med Nubben så kan Persson och Beach styra laget ikväll. Kontentan är oavsett att det värsta som kan ske idag är att vi åker på en skada/skador och/eller avstängningar. Möjligen att man tar ett taktiskt matchstraff på Kalle, med tillhörande avstängning, för att säkra upp defensiven i kvalet, men utöver det så är det bubbelplast och oxascand/lugnande som HV-spelarna bör utrustas med. Jag kommer följa matchen ifrån ett fullsatt Catena Arena och fokus ligger inte på resultatet utan efterspelet i form av skador/avstängningar.

15 gillningar

Jag har inget smart att säga om den här matchen.

3 gillningar

“Alla matcher är viktiga i den här serien”.

Nej, det är de inte.

Så glad att jag inte har biljett!

Instämmer, Helt meningslöst att tro att en vinst mot malmö ikväll skulle hjälpa HV i någon form inför kvalet. Allt kommer nollas när väl kvalet börjar ändå.
Fan vill inte se en skada på OFM ikväll.

1 gillning

Jag anar att vi kan få se följande scenario.

Man vilar en stor mängd ordinariespelare till förmån för flertalet juniorer. Man säger att fokus i dagens match är att träna och förbättra det man tränat på/haft problem med under en längre tid. Juniorerna, som inte har någon del i det man tränat på/behöver förbättra, går in med full inställning och gör ett dunder jobb mot ett Malmö som inte har något att spela för/går på semester om ett par timmar. Lindbom får luft under vingarna och säger att vi nu är på gång och att vi börjat få ordning på det man försökt förbättra. Fredag, kvalmatch emot Oskarhamn och alla juniorer som tidigare gjorde det bra är borta och tillbaka är ett tiotal spelare som varit en stor del i problemen som funnits. Anar att det kan uppstå en liten falsk trygghet där. Mardröm.

4 gillningar

Det enda jag egentligen hoppas på är att det inte blir fler skador. Det här med att skapa en god känsla som Lindbom snackar om känns osannolikt. Om man inte lyckats med det på 51 matcher plus försäsong, så kommer en match ytterligare varken göra till eller från.

Men som sagt. Om det blir fler skador så kan det här ta en ände med förskräckelse.

1 gillning

Jag har exakt samma känsla, det vore så jävla talande för hela säsongen och precis lika korkat som man tyvärr vant sig vid.

1 gillning

Jag hoppas på vinst, oavsett betydelse

2 gillningar

Jag gick in här bara för att läsa
Ännu en magnifik matchtråd signerad Diabolics.
5 + av 5 möjliga som vanligt :clap:

1 gillning

Kommer vi att få se nyanser av Lindboms plan B ikväll?

Säsongens sista match för Malmö. Skönt för oss HV fans att vi får se mer HV hockey i form av KVAL…:tired_face:

Visst kan det vara skönt att vinna men det känns som att ett fullsatt Garden, med hela hallen-tifo, på fredag kommer ge betydligt mer positiv energi än en vinst i en betydelse match, med halva laget borta, mot ett semesterlängtande Malmö. Därav så känns det som att resultatet kan kvitta.

Jag hoppas, och tror, att man ställer Ortio i mål idag. Vore jävligt dumt att ställa Dicken och riskera att han går in i kvalet (förutsätter att han har första spaden i kvalet) med en väldigt negativ känsla utifall att vi klappar ihop totalt idag.

1 gillning

Ortios sista match i HV71 ikväll?

Fan va härligt att se ytterligare en Jönköpingskille i A-laget ikväll, hoppas det finns plats för våra juniorer i nästa års trupp!

  • Landen
  • Hugo Pettersson
  • Herman Träff
  • Hampus Sandahl
  • William Hallquist

:white_heart::yellow_heart::blue_heart:

Stakkestad, Strandell ut!

10 gillningar

Malmö ställer alltså “Dalen-målvakten” Oskar Blomgren i målet, skoj!

Hoppas på vinst ikväll och jag tror visst det spelar roll att vi gör en bra avslutning. Självförtroende är färskvara, hade underlättat att få lite råg i ryggen inför kvalmatcherna.

Haha. Måste ju hålla koll på uppställningen idag. Känns ju som att 50 % är borta för HV-tippet. :crazy_face:

Skönt att få ihop tvåsiffrigt antal poäng på bortaplan på 26 matcher, pinsamt annars. Tar vi en trea i kväll så är vi i alla fall uppe på fantastiska tio poäng totalt.

Vi borde vinna denna betydelselösa match. Visst, vi saknar många spelare men har ju ändå en bred, och svindyr, trupp så hanterar nog det bra.

Malmö har ju en betydligt billigare och tunnare trupp så deras lag i kväll är ju ingen höjdare precis på målvakt och forwardssidan.

Dalens målvakt står alltså i buren och forwardsstjärnorna inte med så lövtunt framåt och bakåt hos pågarna.

Tror det är viktigt med en bra och stabil insats trots allt, någon form av grundspel borde man ju kunna skönja i alla fall.

Ortio i mål är svårtolkat med Lindbom och hans laguttagningar. Betyder det att han är den man går med i IKO kriget eller att man bara vilar Dichow?

Vill se en stabil och tråkig tremålsseger där vi inte släpper till något. Sen att Växjö trycker ner IKO ordentligt.