Tror Ortio är helt slut som målvakt. Efter säsongen skriver han ett två-årskontrakt med något mittenlag i liiga. Efter halva säsongen och 86% i svs är han för återstoden av kontraktet cementerad andre keeper. Karriären avslutas sedan.
Står Ortio i kvalet kan jag garantera att vi åker ur.
Vi har många backar borta.
Tedenby i egen zon är sämre än en kona.
Jag är så brutalt trött på att se ytterligare en rövmatch och jag vet att jag inte behöver titta…
Ge mig tusan på att Lindbom kommer stå efter matchen och säga nåt i stil med, vi hade chanser men det vill sig inte, det är för dåligt helt enkelt.
VI GÖR JU INTE MÅL PÅ ALLA SKIT SKOTT ALLA SKJUTER!
Känslan är att när Ortio räddar att det är tur.
Känns väldigt otryggt med honom, flaxar runt och är sen mest hela tiden.
Väljer Dichow mest för att Ortio varit usel hela säsongen och inte för att Dichow är grym.
Hoppas att Dichow är OK i kvalet, 90% räcker. Kräver inte att Dichow är grym, bara OK och jag är nöjd.
Kommer målproduktionen inte upp och försvarspelets bättras så spelar det nog ingen roll vem som står.
Korrekt, den passningen ska inte få gå igenom.
Förstår att fokus är kvalet. Men man måste bygga upp en go känsla inför kommande kval.
Detta spel finns ju inget att bygga på. Är bedrövligt över hela isen.
Jag tror att det krävs mer än så, inte bara 90%ig. Är väldigt orolig inför kvalet. Hv är inte mycket bättre än OIK. Försvarsspelet och oförmågan att göra mål, känns som att det kan gå precis hursomhelst.
Just nu ligger vi under mot Dalens målvakt. Låt den sjunka in lite jag vet att det är
En skit samma match men ändå.
Han lägger väl till och med en isare rakt igenom hela banan.
Hur är det på plats?
Man hör lite tappara hjältar som hejar HV
90% är ändå mycket bättre än Ortios standard 87/88%.
Då är vi rökta.
90% kan räcka även om det inte är säkert.
Hänger vi kvar med dessa coacher och sportchef så säger det bara hur kassa IKO är i så fall.
Stämningen är vad matchen förtjänar…
Ja här är 10-15 på bortastå samt lite utspridda supportar på sittplats.
Nej, helst inte Ortio. Förstår resonemanget
Nättinens reaktion efter målet talar sitt tydliga språk
Begär inte att Dichow räddar oss, bara han inte sänker oss så är jag nöjd som utgångspunkt.
Vilken skillnad på kvalité när man kollar höjdpunkter på övriga matcher. Rejäla pass och distinkta avslut. Vi rullar bakom mål som vanligt.
Är det Lindboms plan B att vi inte dumpar men spelar bakom mål är ändå melodin?