Omgång 54: Leksand - HV71

Håller med så jävla synd o, stenlund!!! FAN alltså tar skiten aldrig slut!

Annars så är nöjd med insatsen och effektiviteten idag framför allt i pp!! Grymt! 8 skott är fint :slight_smile:

Fan vad gött att vi är slutspelsklara! :slight_smile:
Kul att ungdomarna får göra mål också. Kunde inte se mer än första perioden live idag och sista 4 minuterna i efterhand så jag missade vad som hände med Stenlund. Hoppas det inte är allvarligt.

Han har väl varit allvarligt skadad tidigare och kanske är det som har hänt igen.

Rapporter sa de och aftonbladet skrev att de var en blödning i ryggen

Vet ej ifall detta är hans offeciella twitter men där står de att han snart tebaka då de var en lättare skada

twitter.com/StenlundKevin/statu … 9710748672

Det är Kevin Stenlunds officiella twitter. Status kommer imorgon.

JP-femman

5+ Anton Bengtsson. Inblandad i mycket i HV:s offensiv. Blev målskytt, spelade fram till ett och var ständigt ett orosmoment för Leksands backar.

4+ Jere Karalahti. Backen spelar mycket och med ett stort lugn. Stod för tre poäng, varav ett mål, i matchen.

3+ Kristofer Berglund. Säker i defensiven och även delaktig i det offensiva spelet. Verkar ha hittat rätt tillsammans med backkollegan Mattias Karlsson.

2+ Teemu Laine. Inledde riktigt piggt och skapade flera fina chanser.

1+ Filip Sandberg. Stod återigen för ett hårt jobb och blev dessutom målskytt.

Presskonferensen och highlights: shl.se/shl-arena/39177/postgame/

Tycker att Kristofer Berglund gör ett mycket bra jobb i det dolda och kommer att bli oerhört värdefull inför kommande kvartsfinal.
Vad ska man säga om kung Karalahti. Som ovan och skjuter missiler. Lirar med duktig pondus och det märks på motståndarna.
Säger det igen - vi lirar final :slight_smile:

Fan va gött. Jag kunde bara se en period, men det var rätt period, nämligen andra. Förutom Kevins uppgång och fall så vill jag återigen påpeka att F. Sandberg nätade idag. Jag har nyligen glatt mig åt att han äntligen hittar rätt. Det som PC hade första säsongen, har Filip haft sedan han började i a-laget känns det som, men den som väntar på något gott… nu mål i tre matcher i rad. Som någon sa så hoppas man ju på att PC skall få näta oxå, hans målsjälvförtroende verkar lite knyckligt, men det finns sparkapital där. Förhoppningsvis.

Det finns rätt mkt sparkapital i en hel hög spelare känns det som. En del har ju så sakteliga börjat tuffa igång, jag hoppas de får upp ångan lagom till första slutspelsmatchen.

Nu tar vi Saik åså torskar lökars mot träskoarmadan så kniper vi tredjeplatsen.

Onwards and upwards!

Angående PC tror jag han har en mycket mer deffensivare roll nu som center än förra säsongen och därmed hans måltorka.