Omgång 55: HV71 - MODO Hockey

Även om matchen är avslagen för oss så förtjänar den en tråd.

Rajala, Wesslau mfl är inte ombytta. Blir fet torsk idag med?
HV71 har som det ser ut redan tagit semester, men ingen mer än jag hoppas ha fel och att det sker ett mirakel likt säsongen 94/95. Men det är dag och natt skillnad på inställningen från 94/95 och denna säsongen. Och allt annat med för den delen.
Många huvuden lär rulla inom kort …

“Grabbarna är väldigt motiverade” - Det är dags att vi får se det nu!

”Våra killar är enormt motiverade, men tyvärr har vi inte sett de under de senaste matcherna."

Karlsson, Carlsson, Krog. Intressant!

Bästa 10-minutersperiod av HV på länge!

sandberg har hittat sin roll, gör den mkt bra

men att ge bort pucken i egna slottet verkar alla blivit jävligt bra på… :angry:

HV71 - Where Dr. Jekyl and mr Hyde is.

Nu är jag förmodligen ganska kass på att analysera hockey, men de skillnader jag tycker mig se tidigt i matchen:

Modo sätter press med flera spelare i HV’s zon. Vinner ofta tillbaka puck. HV sätter press med en spelare, resten backar av, vinner sällan (aldrig) tillbaka pucken i offensiv zon.

När HV spelar upp pucken i mittzon så stöter Modos backar upp. När Modo spelar upp pucken i mittzon står våra backar redan nere i egen zon. Modo kommer dessutom brett med fart på ena kanten och kan spela ut pucken till en spelare i fart. HV kommer ofta med alla 3 anfallare på samma kant.

Det känns iaf som att detta leder till att Modo får bättre press på HV och kan korta ner HV’s anfall. Sen om det är meningen att spela så vet jag inte, men den där ensamma spelaren som sätter press (vill minnas att det såg likadant under Dahléns tid) känns helt bortkastad, då är det nog bättre att ta hem alla 3 forwards och täppa till mittzon. Men som sagt, jag kanske är helt fel ute.

Dock klart bättre inställning idag, kvalité finns ju i laget…eller ska man kanske säga i truppen, för det känns inte riktigt som att det finns ett lag.

Första PP: insläppt mål
Andra PP: utvisning

Det går bra nu.

Och vad i helvete för Erik Andersson för fel där? 2 minuter för being on the ice?

Hahaha, interference för att man undviker en tackling, det är fan underbart…svenska domarkåren!

Jag ser tyvärr inte pontentialen i Gunnarsson. Han kanske inte har något vasst försvar till sitt förfogande, men han släpper på tok för billiga mål match efter match.

En krock av två är enbart den enas fel?
Domarjävlar!! Fan vad man hatar hockeyn i sådana situationer.

Töntsport.

Nu blev jag helt plötsligt förbannad. vad är det för jävla domarnivå!?

vafan? torp försöker sig på att störa vår kille som försöker sig på att stå upp på ett offensivt sätt… torp faller på eget grepp å hv får en utvisning? skit-domare.

Det går ett rykte om att Wesslau och Campoli varken är sjuka eller skadade utan står över pga disciplinära skäl. Att de skällt ut hela laget efter noter efter Örebro-matchen och gått över gränsen.

Kan tänka mig att Wesslau lackat ur. Han var kritisk i en intervju nyligen.

Plocken som Gud glömde.

Fy fan vad bra i sådana fall. Campoli och Wesslau for presidents!

Edit:
Laget verkar ha lyssnat!
2-2.